۱۱ امامزاده خراسان‌جنوبی میزبان عاشقان اهل بیت(ع) در آستانه سال نو
کد خبر: 3799240
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

۱۱ امامزاده خراسان‌جنوبی میزبان عاشقان اهل بیت(ع) در آستانه سال نو

گروه معارف_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌جنوبی گفت: مراسم تحویل سال در 11 امامزاده خراسان‌جنوبی به صورت محوری برگزار می‌شود.

۱۱ امامزاده خراسان‌جنوبی میزبان عاشقان اهل بیت(ع) در آستانه سال نوحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور،  در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با گرامیداشت میلاد امام علی(ع)، گفت: باید فرهنگ ناب اسلام را از امیرمومنان حضرت علی (ع) به‌عنوان الگوی پدران مسلمان پذیرا باشیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز سفره‌های هفت سین معنوی در جوار ضریح مطهر امامزادگان استان گسترده می‌شود، افزود: آیین معنوی ویژه لحظه تحویل سال و سفره هفت سین در سطح امامزادگان شاخص استان اجرا می‌شود.


بخشی‌پور با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال از ساعت 23:30 دقیقه آغاز و تا ساعت 2 بامداد ادامه دارد، تصریح کرد: این مراسم در قالب ویژه برنامه‌های اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری شامل مناجات و نیایش، سخنرانی، قرائت صلوات خاصه امام رضا(علیه السلام) در جوار حرم مطهر امامزادگان است که بعد از اجرای مراسم تحویل سال نو پیام نوروزی رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز پخش خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه مراسم تحویل سال در 11 امامزاده خراسان‌جنوبی به صورت محوری برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته این مراسم معنوی در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند و با حضور زائران و مجاوران در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌جنوبی اظهار کرد: همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در ایام نوروز 98، طرح نوروزی آرامش بهاری را از روز 28 اسفندماه جاری تا 14 فروردین‌ماه سال 98 در 55 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌کند.
 
بخشی‌پور بیان کرد: طرح آرامش بهاری با هدف خدمت‌رسانی به مسافران و زائران در بقاع متبرکه، مساجد بین راهی و اماکن زیر نظر اداره کل اوقاف استان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: در قالب اجرای این طرح روحانیان با استقرار در بقاع متبرکه این استان پاسخگوی مسائل شرعی، مذهبی و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی هستند.

انتهای پیام

 

captcha