به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، روز گذشته، 27 اردیبهشتماه در بازدید از غرفه ایکنا که در نمایشگاه قرآن در فرهنگسرای شهرکرد برپا شده است، درخصوص غرفههای صنایع دستی در نمایشگاه قرآن استان، بیان کرد: امسال به اندازه ظرفیت و محل برگزاری نمایشگاه یک غرفه به ادارهکل میراث فرهنگی استان اختصاص داده شد که با رایزنیها توانستیم دو غرفه را به صنایع دستی استان اختصاص دهیم.
وی افزود: هنرمندان محصولات تولیدی که تلفیقی از صنایع دستی و امور قرآنی و مذهبی همچون جانمازهای نمدی و تابلوهای چوبی بودند را در این نمایشگاه عرضه کردند.
وی درخصوص بالا بودن قیمتهای تابلوفرشهای نمایشگاه، ادامه داد: مدت زمانی است امور فرش از مجموعه میراث فرهنگی و صنایعدستی استان جدا شده و در اختیار اداره صنعت معدن و تجارت قرار گرفته است لذا متأسفانه بر روی این مسئله ورودی نداریم اما گفتنی است که فرش نیز مانند سایر محصولات با توجه به گرانی مواد اولیه قیمتش افزایش پیدا کرده است که اگر از این هنر حمایت بیشتری شده و از نیروی کار روستایی بیشتر استفاده شود شاید شاهد کاهش قیمت آن باشیم.
جوادی در رابطه با خالی بودن جای غرفه منبت کاری روستای شیخشبان در نمایشگاه قرآن به کم بودن فضای در اختیار میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان اشاره و تصریح کرد: اگر میخواستیم همه صنایعدستی استان را در نمایشگاه بیاوریم باید از همه غرفهها استفاده میکردیم و البته استقبال کم هنرمندان نیز دلیل این حضور کمرنگ است. علت عمده آن عدم هماهنگی از طرف نمایشگاه با میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان است که از روز اعلام نمایشگاه برای تهیه غرفه تا روز افتتاحیه فرصت اندکی داشتیم که قطعاً آماده شدن هنرمندان در چنین نمایشگاهی بیشتر از این مدت فرصت لازم دارد. اگر در نمایشگاه بعدی فضا و فرصت بیشتری در اختیار میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان بگذارند این اتفاق را جبران خواهیم کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان در ادامه افزود: نمایشگاه سال قبل پربارتر بود و شرایط اقتصادی مردم و برگزار کنندگان نمایشگاه و محدودیتهایشان موجب این امر شد و حتی تبلیغات محدود شهری نیز سبب شده شور و شوق مردم کاهش پیدا کند و استقبال مطلوب و لازم از نمایشگاه صورت نگیرد.
وی در پایان با بیان پیشنهادی برای بهبود شرایط نمایشگاه، خاطرنشان کرد: برای بهبود شرایط هر نمایشگاهی تبلیغات شهری نقش مهمی دارد که متأسفانه این عملکرد در شهرکرد محدود اتفاق میافتد و این موضوع سبب میشود تا مردم اطلاع چندانی از وقایع و اتفاقاتی که در سطح شهر و استان رخ میدهد نداشته باشند و این امر بر روی استقبال مردم از نمایشگاهها تأثیر مستقیم دارد.
انتهای پیام