تروریسم اقتصادی آمریکا سلامت مردم ایران به خطر انداخته است
کد خبر: 3823837
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
مرندی خطاب به موگرینی نوشت:

تروریسم اقتصادی آمریکا سلامت مردم ایران به خطر انداخته است

گروه سلامت ــ رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه‌ای خطاب به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سكوت مجامع بين‌المللی و حقوق بشری در برابر تروريسم اقتصادی به رهبری آمريكا و به خطر افتادن سلامت مردم ايران ابراز نگرانی کرد.

تروریسم اقتصادی آمریکا سلامت مردم ایران به خطر انداخته استبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی؛ سید علیرضا مرندی؛ رئیس این فرهنگستان؛ در نامه‌ای به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق بشری در مقابل تروریسم اقتصادی به رهبری آمریکا که سلامت مردم ایران را نشانه گرفته است به شدت انتقاد کرد.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه خود خطاب به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آورده است:
تحریم‌های ظالمانه، براساس شواهد و مستندات موجود و مکاتباتی که اینجانب چندین بار با دبیر کل محترم سازمان ملل انجام داده‌ام، دسترسی بیماران را به دارو‌ها و تجهیزات پزشکی حیاتی دچار محدودیت و مشکل کرده است و این امر موجب تشدید بیماری و مرگ تعدادی از بیماران بی‌گناه شده است.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: اعمال تحریم‌های ظالمانه باعث کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت‌ها شده و در نتیجه تهیه مواد غذایی حافظ سلامت برای قشر عظیمی ازمردم مشکل ساز شده است. بنابر این جنگ اقتصادی و تروریسم به رهبری امریکا تاثیر مستقیم بر روی سلامت جامعه دارد.
مرندی ادامه می‌دهد: حوادث بزرگی، چون سیل که بخشی از کشور ما را در ماه‌های گذشته در بر گرفت آسیب‌های جدی به منازل مسکونی و شرایط زندگی بخشی از مردم رساند و متاسفانه تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی مانع رساندن کمک‌های مالی بین‌المللی و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور به مردم آسیب‌دیده شده است و این در شرایطی است که هم‌اکنون در گرمای شدید تابستان خطر ابتلا به بیماری‌های واگیر این قشر آسیب دیده را تهدید می‌کند.
مرندی در این نامه با انتقاد از مسیر‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا برای برون رفت از بحران خودساخته مدعیان حقوق بشری که جنگ ظالمانه اقتصادی علیه مردم ایران را آغاز کرده‌اند گفته است: مشکلات سلامت مردم با تأمین بخشی از غذا و دارو ازمسیر‌های غیر قابل اطمینانی که شما قصد ایجاد آن را دارید حل شدنی نخواهد بود بلکه برداشتن کل تحریم‌ها یا بی توجهی به آن‌ها و امکان فروش نفت و برقراری تبادلات بانکی و اقتصادی مطابق توافق هسته‌ای می‌تواند به رفع مشکلات فوق در حوزه سلامت و تغذیه مردم، کمک کند.
در بخش دیگری از این نامه آمده است‌: جامعه پزشکی دلسوز و پر تلاش جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته برای رفاه مردم تلاش زیادی کرده است. این امر به ویژه در جنگ تحمیلی مشهود بود زمانی که کشور‌های غربی سلاح‌های شیمیایی برای صدام حسین تأمین کردند و همچنین چندین سطح تحریم‌های غیر قانونی و غیرانسانی بر کشور ما اعمال شده بود. این سوال همیشه در ذهن جامعه پزشکی ما خواهد ماند که چرا مردم ما باید به دلیل سکوت مجامع بین‌المللی به ظاهر حامی حقوق بشر در مورد این تحریم‌های وحشیانه بین‌المللی متحمل آسیب شوند.
انتهای پیام
captcha