طرح جامع بقعه قیدار نبی(ع) در ۱۰ فاز اجرا می‌شود
کد خبر: 3830394
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

طرح جامع بقعه قیدار نبی(ع) در ۱۰ فاز اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای طرح جامع بقعه قیدار نبی (ع) به اعتبارات زیادی نیاز دارد، گفت: از همین‌رو این طرح در ۱۰ فاز اجرا می‌شود.

طرح جامع بقعه قیدار نبی (ع) در 10 فاز اجرا می‌شودداود قاسملو، معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: بقعه حضرت قیدار نبی(ع) در بافت فرسوده و مرکز شهر قیدار قرار دارد از همین‌رو بحث تملک و آزادسازی محدوده طرح جامع بقعه قیدار نبی(ع) مطرح بوده و اقدامات در این حوزه در حال انجام است.
وی با بیان اینکه محدوده طرح جامع بقعه قیدار نبی (ع) 3.7 هکتار در نظر گرفته شده که 2 هکتار از آن آزادسازی شده است، تصریح کرد: البته آزادسازی کل محدوده اعلامی اعتبار زیادی نیاز دارد، به همین خاطر این طرح را به صورت فاز به فاز اجرایی می‌کنیم.
این مسئول با اشاره به اینکه در حدود 10 فاز برای اجرای طرح جامع قیدار نبی (ع) در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون در حال اجرای فاز نخست از این طرح توسعه هستیم.
قاسملو با اشاره به اینکه مرحله نخست از فاز یک طرح یعنی بهسازی خانه‌های جنوبی و شرقی نیازمند حدود 500 میلیون تومان اعتبار بود که جذب شده است، گفت: بخش دیگر نیز مربوط به آزادسازی دو رقبه یک میلیارد تومانی و مرحله بعدی نیز تعبیه 40 سرویس بهداشتی در طرح توسعه است.
معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه برای طرح توسعه قیدار نبی(ع) در سال جاری 2.5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم به هدف‌گذاری انجام شده در این حوزه دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه در مجموع تاکنون 23 ملک از اطراف طرح توسعه حرم قیدار نبی(ع) آزادسازی شده است، تصریح کرد: 20 پلاک دیگر نیز تا آزادسازی کامل باقی مانده است.
قاسملو با اشاره به اینکه در بحث آزادسازی نیازمند کمک استانداری و شهرداری شهرستان هستیم، ادامه داد: البته هم اکنون نیز فاز نخست طرح توسعه در حال اجراست و پس از پایان مرحله کف‌سازی ساخت سرویس‌های بهداشت را انجام خواهیم داد.
معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان طرح توسعه قیدار نبی(ع) را یک طرح جامع عنوان کرد و گفت:  نیازمندی‌های 50 سال آینده در طرح جامع بقعه قیدار نبی(ع) دیده شده است.
وی تصریح کرد: در این طرح احداث شبستان‌های مختلف با کارایی‌های متفاوت، زائرسرا، مراکز فرهنگی، کتابخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، مهد کودک و مصلی در نظر گرفته شده است.
قاسملو با اشاره به گردشگرپذیر بودن حرم مطهر قیدار نبی(ع) گفت: هر سال شاهد حضور گردشگران مذهبی از اقصی نقاط کشور و حتی سایر کشورها در این حرم هستیم از همین‌رو در تلاش هستیم که با اجرای طرح جامع نسبت به استفاده از ظرفیت این مکان مذهبی اقدام کنیم.
انتهای پیام
captcha