آماده همکاری با کانون‌های مساجد در حوزه قرآن هستیم
کد خبر: 3859710
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور:

آماده همکاری با کانون‌های مساجد در حوزه قرآن هستیم

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ حسن محمدی با اعلام آمادگی برای همکاری با کانون‌‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در انجام فعالیت‌های قرآنی، گفت: آماده‌ همکاری با مساجد کشور هستیم تا مساجد و مؤسسات قرآنی از ظرفیت‌های متقابل یکدیگر استفاده کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتقان؛ حسن محمدی با بیان اینکه مساجد، امکانات و ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه‌های قرآنی دارند، اظهار کرد: بسیاری از نخبگان قرآنی کشورمان پرورش یافته مساجد هستند و امروزه نیز این خانه‌های خدا، مرکزی برای شناسایی و تربیت استعدادهای قرآنی هستند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت(ع) کشور در ادامه با بیان اینکه این اتحادیه با برخی مراکز متولی مساجد در اجرای برنامه‌های قرآنی رایزنی داشته است، گفت: متاسفانه با وجود پیگیری‌های مستمر و نشست‌های متعدد هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ایم. این درحالی است که مقام معظم رهبری بارها بر محوریت مساجد در اجرای برنامه‌های قرآنی تاکید کرده‌‌اند.

وی بیان کرد: یکی از مراکزی که ما آماده همکاری با آن در اجرای برنامه‌های قرآنی هستیم، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور است که ظرفیت خوبی در حوزه قرآنی دارد.

محمدی تاکید کرد: برخی از مؤسسات قرآنی مکانی برای اجرای برنامه‌های خود ندارند و از سوی دیگر، برخی از کانون‌های فرهنگی ـ هنری فضای خوبی در این زمینه دارند، لذا ما از همین طریق آمادگی خود را برای همکاری گسترده با این کانون‌ها برای تعامل مشترک در اجرای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید مرکزی منسجم برای یکپارچگی دستگاه‌های متولی مساجد در کشور تشکیل شود، اظهار کرد: تشکیل چنین مرکزی می‌تواند موجب گسترش و انسجام فعالیت‌های قرآنی نیز شود و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت(ع) با تمام توان در خدمت اجرای چنین برنامه‌هایی در مساجد است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور تاکید کرد: بسیاری از مؤسسات در مساجد مستقر هستند و اگر مخالفت برخی از کارگزاران مسجدی به ویژه اعضای هیئت امنا نباشد، می‌توانیم تمام این مؤسسات را در مساجد مستقر کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود رویکرد سنتی در مدیریت برخی از مساجد به ویژه از سوی برخی از ائمه جماعات موجب شده گاهی ما برنامه‌هایی را در مساجد اجرا کنیم که پس از مدتی به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها امکان تداوم آنها از موسسات قرآنی سلب شد، این در حالی است که اعلام می‌کنیم اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت (ع) کشور و مؤسسات وابسته به آن، هیچ ادعایی درباره اجرای برنامه‌ها در مساجد ندارند بلکه صرفا خدمت به قرآن در بستر مساجد را وظیفه ذاتی خود می‌دانند.

انتهای پیام
captcha