توبیخ وکیل آمریکایی به دلیل توهین به مسلمانان
کد خبر: 3866981
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

توبیخ وکیل آمریکایی به دلیل توهین به مسلمانان

گروه بین‌الملل ــ دادگاه عالی ایالت فلوریدا در آمریکا یک وکیل بازنشسته دادگستری را، که به صورت غیررسمی در حوزه وکالت فعال است، به دلیل نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان توبیخ کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Tampa Bay.com،دونالد مک‌بات (Donald McBath)، وکیل بازنشسته شهر پاسکوکانتی (Pasco County) و نامزد سابق کار قضایی در این شهر، به دلیل اظهار‌نظر‌های توهین‌آمیز درباره مسلمانان در رسانه‌های اجتماعی توبیخ شده است.

دادگاه عالی فلوریدا، که مسئولیت نظارت بر کار وکلا و قضات را دارد، مک‌بات را به مدت 91 روز از فعالیت در زمینه‌های قضایی محروم کرد. مک‌بات در توئیتر و فیس‌بوک خود اظهارنظرهایی علیه مسلمانان منتشر کرده و گفته است که هرگز به یک مسلمان اعتماد نکنید.

مک‌بات سال گذشته برای تصدی ریاست دایره ششم قضایی ایالات فلوریدا، که شامل شهرهای پینه‌لاس و پاسکو می‌شود، نامزد شده بود؛ اما رقابت را به رقیب خود با 16 رأی اختلاف واگذار کرد.

دادگاه عالی فلوریدا اظهارات مک‌بات را نامناسب دانست و گفت: وی قوانین مربوط به رفتار حرفه‌ای و احکام قضایی را نقض کرده است.

این دادگاه افزود: مک‌بات نتوانست شأن و منزلت متناسب با کار قضایی را حفظ و به گونه‌ای عمل کند که با ارزش‌هایی همچون بی‌طرفی، صداقت و استقلال در این کار سازگار باشد.

انتهای پیام
captcha