افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ماسک جنوب غربی آسیا / ظرفیت تولید ماسک در کشور ۴ برابر شد
کد خبر: 3891607
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
مخبر اعلام کرد:

افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ماسک جنوب غربی آسیا / ظرفیت تولید ماسک در کشور ۴ برابر شد

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ماسک جنوب غربی آسیا با بیان اینکه در حال حاضر و تا رفع نیاز وزارت بهداشت، تولیدات در داخل کشور استفاده خواهد شد، گفت: امروز قیمت ماسک در کشور مناسب نیست، اما قیمت ماسک تولیدی این کارخانه ۷۰۰ تومان است که باید به وفور در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش ایکنا، مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ماسک جنوب غربی آسیا، امروز سه‌شنبه، ۲۶ فروردین‌ماه، با حضور محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)؛ عزیزالله شهبازی، نماینده عالی دولت در استان البرز و جمعی از مدیران و معاونان این ستاد در شهرک صنعتی اشتهارد برگزار شد.

مخبر در حاشیه این مراسم و با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز خوشحال هستیم که اعلام کنیم بزرگترین کارخانه تولید ماسک جنوب غربی آسیا با ۴۱ دستگاه تولید ماسک افتتاح شد. در این کارخانه ۳۱ دستگاه مختص به تولید ماسک جراحی سه لایه و سه دستگاه ویژه تولید ماسک «N ۹۵» است. همچنین سه دستگاه دیگر نیز ماسک‌های تولیدی را ضدعفونی می‌کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار کرد: این برای اولین‌بار است که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و با پشتیبانی ستاد اجرایی امام(ره) توانستیم دستگاه تولید ماسک را در داخل کشور تولید کنیم و به‌زودی شاهد صدور دستگاه‌های تولید ماسک خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و تا رفع نیاز وزارت بهداشت، تولیدات در داخل کشور استفاده خواهد شد، ابراز کرد: در حال حاضر قیمت ماسک در کشور مناسب نیست، اما قیمت ماسک تولیدی در این کارخانه ۷۰۰ تومان است که باید به وفور در اختیار مردم قرار گیرد.

مخبر در ادامه گفت: برای راه‌اندازی این کارخانه ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. همچنین درصدد تهیه و تولید یک میلیون بسته غذایی هستیم که در میان مردم توزیع شود و بیش از سه میلیون ماسک و اقلام ضدعفونی به مناطق محروم ارسال کرده‌ایم.

در بخش دیگری از این مراسم عزیزالله شهبازی، نماینده عالی دولت در استان البرز، گفت: در سالی که طبق منویات مقام معظم رهبری به شعار جهش تولید مزین شده، افتتاح این کارخانه گامی در جهت تحقق این شعار است.

شهبازی گفت: با بهره‌برداری از این واحد، ظرفیت تولید ماسک در کشور چهار برابر و ۴۰۰ شغل مستقیم و ۹۰۰ شغل غیرمستقیم در این واحد ایجاد شد.
انتهای پیام
captcha