تبیین دستورالعمل‌ کارگروه‌های اتحادیه قرآنی لرستان
کد خبر: 3894058
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

تبیین دستورالعمل‌ کارگروه‌های اتحادیه قرآنی لرستان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان از تشکیل کارگروه‌های آموزش مجازی، مهارتی و تربیتی با هدف بهره از ظرفیت‌های استان خبر داد.

روح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: کارگروه‌های مختلف در زمینه و عرصه‌های گوناگون با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و یکپارچه کردن فعالیت‌ها و ارائه حمایت‌های بهتر از سوی اتحادیه راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به کارگروه آموزش مجازی قرآن، اظهار کرد: برای این موضوع از قاریان ممتاز استانی بهره‌مند شدیم که آغاز فعالیتشان با ماه مبارک رمضان و با توجه به شیوع ویروس کرونا و جلسات حضوری آموزشی شروع شد و نتیجه آن تشکیل ده‌ها کلاس آموزش مجازی قرآن در سطح آموزش عمومی و تخصصی قرآن بود.
بلواسی با اشاره کارگروه مهارتی اتحادیه، بیان کرد: این کارگروه در نظر دارد تا با همکاری نهادها و دستگاه‌هایی چون جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و کارشناسان کارآفرینی در آموزش مهارت‌های کوچک و بزرگ برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی در روستاها و شهرهای لرستان اقدامات مثمر ثمر انجام دهد که با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌هایشان به پساکرونا و عبور از بحران کوید 19 است.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان اضافه کرد: همچنین کارگروه تربیتی با هدف تشکیل کلاس‌های تربیت محور با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی ویژه والدین و فرزندان و با توجه به ظرفیت انسانی و مکانی بعضی مؤسسات در دستور کار است که به علت تعطیلی تجمع‌ها و کلاس‌های حضوری آموزشی به بعد از بحران کرونا موکول شد.
وی افزود: کارگروه رسانه‌ای اتحادیه با مباحث آموزش خبرنگاری، تصویربرداری و تولید فیلم کوتاه برای مدیران و مسئولان مؤسسات قرآنی و دیگر علاقه‌مندان در دستور کار قرار داد که در ادامه آن اجرای طرح دو برنامه مستند شامل گزارشی از معرفی مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در قالب برنامه تلویزیونی و ارائه به شبکه افلاک و بنام «گلدسته‌ها» و طرح رادیویی «همراه خوبان» به منظور معرفی ظرفیت‌های موجود مؤسسات و توانمندی‌های جامعه قرآنی استان لرستان مد نظر است.
بلواسی با اشاره به اهم برنامه‌هایی که در ماه رمضان در حال انجام است، اظهار کرد: اسامی 30 چهره قرآنی استان در قالب لیستی به منظور معرفی مختصری از مؤسسات موفق استان و اشاعه فرهنگ آموزش قرآن به برنامه‌های افطار و سحر شبکه استانی افلاک و برنامه‌های رادیویی ارائه شده و احتمالاً تا پایان ماه مبارک رمضان تعداد افراد این لیست بیشتر شود. 
مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان بیان کرد: شاخص‌ترین فعالیت اتحادیه در ماه مبارک رمضان راه‌اندازی طرح همیار تلفنی قرآن است که با توجه به تعطیلی ترتیل‌خوانی و مراسم جزء خوانی قرآن کریم به صورت شبانه‌روزی و از طریق تماس با شماره ۳۳۲۲۳۵۰۰- ۰۶۶ فعال است و زمینه پاسخگویی به سؤالات قرآنی عموم مردم را فراهم کرده است.

انتهای پیام
captcha