سرمایه‌گذاری 15 میلیارد تومانی برای مسکن مددجویان زنجانی
کد خبر: 3896368
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

سرمایه‌گذاری 15 میلیارد تومانی برای مسکن مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: حدود 15 میلیارد تومان برای احداث، خرید، تعمیر، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به‌صورت بلاعوض و معوض در سال گذشته سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری 15 میلیارد تومانی برای مسکن مددجویان زنجانیهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مسکن از نیازهای اولیه جوامع انسانی است و با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها، تعداد قابل توجهی از مددجویان در تامین مسکن مناسب ناتوان هستند اما کمیته امداد برنامه‌هایی را در این بخش در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: حدود 15 میلیارد تومان برای احداث، خرید، تعمیر، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به‌صورت بلاعوض و تسهیلات بدون سود و بهره از محل منابع و اعتبارات داخلی این نهاد و نیز مشارکت‌های مردمی در سال گذشته هزینه شده است.

این مسئول ادامه داد: بدمسکن‌ها، افرادی که فاقد خانه هستند و همچنین کسانی که توانایی تامین هزینه تعمیر و بهسازی مسکن را ندارند شناسایی شدند و از ظرفیت خیران مسکن‌ساز هم برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر استفاده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تصریح کرد: هدف اصلی این نهاد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف است و به همین منظور بسته‌های خدمتی ویژه‌ای در قالب خدمات فکری و فرهنگی، مسکن و اشتغال برای گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت طراحی و براساس نیازسنجی و اولویت‌بندی انجام شده به آنها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به‌منظور بسترسازی برای درآمدزایی و استقلال اقتصادی و معیشتی جامعه هدف این نهاد بیش از 87 میلیارد تومان در سال گذشته در حوزه اشتغال مددجویان تحت حمایت سرمایه‌گذاری شده است‌، افزود: در سال جهش تولید نیز اشتغالزایی با قوت بیشتری در دستور کار قرار دارد.

صفری در مورد برنامه‌های این نهاد در حوزه اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت در سال جاری بیان کرد: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در سال جاری در حوزه اشتغال‌، توسعه فعالیت‌های اشتغالزایی برای جامعه هدف این نهاد در قالب راهبران شغلی و ارائه بسته‌های تشویقی ویژه مانند پرداخت حق بیمه و تسهیلات کارفرمایی به کارآفرینان برای به کارگیری کارجویان تحت حمایت در قالب خدمات کاریابی است.

وی زمینه‌سازی برای افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد را از رویکردهای اصلی کمیته امداد استان زنجان برشمرد و افزود: ایجاد و توسعه فعالیت مراکز نیکوکاری به منظور ارتقای همدلی و مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد‌، مشارکت همگانی در فرآیند فقرزدایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه و داوطلبانه مردمی برای خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی است.

انتهای پیام
captcha