شرایط تهران در برابر کرونا شکننده‌ است / مردم بیش از گذشته رعایت کنند
کد خبر: 3896519
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
زالی بیان کرد:

شرایط تهران در برابر کرونا شکننده‌ است / مردم بیش از گذشته رعایت کنند

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا با اشاره به شکننده بودن شرایط تهران در برابر کرونا از مردم خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

شرایط تهران در برابر کرونا شکننده‌است؛ مردم بیش از گذشته رعایت کنندبه گزارش ایکنا؛ علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت کرونا تهران بزرگ در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه تهران شرایط بسیار شکننده‌ای دارد، گفت: هنوز به نقطه مطلوب و شرایطی نرسیده‌ایم که بتوانیم یک ثبات قطعی را مطرح کنیم. برای این موضوع شرایط باید به شکلی تغییر یابد که بتوانیم میزان کاهش آمار مبتلایان را عملیاتی‌تر مطرح کنیم.

وی افزود: شرایط در تهران همچون سایر کلان‌شهر‌ها حالت ناپایدار و شکننده‌ای دارد و با هرگونه تغییر در رفتار و عدم اعمال پروتکل‌های بهداشتی و به خصوص عدم رعایت ملاحظات بهداشتی می‌توانیم شاهد شرایط کاملا متفاوت و نگران‌کننده‌ای در تهران باشیم.

زالی ادامه داد: تغییرات آماری در مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی در شهری مانند تهران معمولا پس از یک دوره ۱۴ تا ۹ روزه و تغییرات بستری بین ۲ تا ۳ هفته بعد مشخص می‌شود؛ بنابراین با توجه به افزایش تردد‌ها هرگونه تغییر را ممکن است در روز‌های آتی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه فقط ۶۲ درصد تهرانی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت: از مردم می‌خواهیم به رعایت نکات و ملاحظات بهداشتی بیش از گذشته توجه کنند، ضمن اینکه شرط ادامه مسیر برای بازگشایی مشاغل و کسب و کار‌ها را رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی است.

زالی افزود: تمام افرادی که کسب و کار خود را آغاز کردند، در سامانه وزارت بهداشت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعهد دادند، تیم‌های نظارتی و بازرسان بهداشتی سه دانشگاه علوم پزشکی پایتخت با نظارت دقیق‌تر و فعال‌تر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی صاحبان مشاغل مختلف عمل می‌کنند. اما بدیهی است که گستردگی استان تهران نسبت به سایر استان‌ها بسیار بیشتر و تعداد مشاغل و کسب و کار در تهران بسیار زیاد است.

زالی یادآور شد: براساس گزارش‌های ارائه شده، خوشبختانه تعداد افرادی که در مترو‌ها از ماسک استفاده می‌کنند، روز به روز در حال افزایش است و با مذاکرات صورت گرفته شرایط و زیرساخت‌های لازم در این خصوص در شرکت اتوبوسرانی نیز فراهم می‌شود.
انتهای پیام
captcha