مسابقه عاشورایی «سلام بر خورشید» برگزار می‌شود
کد خبر: 3914722
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

مسابقه عاشورایی «سلام بر خورشید» برگزار می‌شود

مسابقه عاشورایی «سلام بر خورشید» ویژه دو گروه سنی والدین و کودکان 5 تا 15 سال از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی استان لرستان برگزار می‌شود.

روح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: مسابقه عاشورایی «سلام بر خورشید» به همت اتحادیه قرآنی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مرکز لرستان، ویژه دو گروه والدین و فرزندان 5 تا 15 سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه در گروه سنی خردسالان و نوجوانان در قالب نقاشی با موضوع قیام عاشورایی و نهضت حسینی و عکس و فیلم عاشورایی، نوحه‌خوانی، خاطره‌گویی و داستان کوتاه برپا خواهد شد، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در رشته عکس و فیلم عاشورایی می‌توانند عکس مراسم محرم سال گذشته و فیلم عاشورایی هنگام خواندن زیارت عاشورا و دسته عزاداری را ارسال کنند.

بلواسی با اشاره به اینکه فلیم‌ها باید به صورت افقی و با کیفیت خوب همراه با اسم شرکت‌کنندگان ارسال شود، بیان کرد: از دیگر رشته‌ها می‌توان به نوحه‌خوانی و شعر مذهبی و دکلمه‌گویی کودکان با محوریت عاشورای حسینی، خاطره‌گویی از مراسم هیئت‌ها و مشارکت کودکان در مراسم سال‌های گذشته و بیان احساسات شور حسینی کودکان، داستان کوتاه زیر دو دقیقه از عاشورا و یاران امام حسین(ع) برگرفته از کتاب‌های معتبر که از سوی والدین به کودک آموزش داده شده، بیان کنند.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان با اشاره به بخش ویژه والدین اضافه کرد: این بخش شامل ارسال متن کوتاه و دل‌نوشته‌ای دعاگونه به امام زمان(عج) در مورد فرزند شیرخوار خود، ویژه مادران درباره حضرت علی اصغر(ع) و به یاد حضرت رباب(س)، بیان داستان و یا احساسات و شناخت درباره حضرت رقیه(س) ویژه پدران و ارسال دلنوشته پدرانه در مورد حضرت رقیه(س)، بخش تصویری پدر همراه دختر (تا سن هشت‌سال) با موضوع سخن کوتاه درباره حضرت رقیه(س) و عاشورا است.

بلواسی تأکید کرد: در بخش والدین نیاز به تصویر والدین در فایل‌های ویدئویی نیست. متقاضیان می‌توانند آثار خود را به آی دی salambarkhorshid@ از طریق پیام‌رسان تلگرام و یا آثار خود را از طریق واتس‌آپ و یا تلگرام به شماره 09166694797 ارسال کنند.

یادآور می‌شود، آثار برتر در برنامه کودک صدا و سیمای مرکز لرستان پخش و به آثار برتر در هر بخش جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha