کارگروه ایمن‌سازی مدارس تشکیل می‌شود / شناسایی و رفع نقاط پرخطر مسیر تردد دانش‎‌آموزان
کد خبر: 3920871
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
حناچی خبر داد؛

کارگروه ایمن‌سازی مدارس تشکیل می‌شود / شناسایی و رفع نقاط پرخطر مسیر تردد دانش‎‌آموزان

شهردار تهران با اشاره به تشکیل کارگروه ایمن‌سازی مدارس با محوریت شهرداران مناطق همزمان با آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: از طریق این کارگروه نقاط پرخطر در مسیر تردد دانش‌آموزان شناسایی خواهد شد. البته باید با نصب علائم، مسیر تردد دانش‌آموزان مشخص و بر انجام دستورالعمل‌های ایمن‌سازی و بهداشتی نیز تأکید شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، پیروز حناچی، شهردار تهران، امروز شنبه، ۱۵ شهریورماه، در جلسه هماهنگی و نظارت بر ترافیک سطح شهر تهران برای آغاز سال تحصیلی جدید که در مرکز کنترل ترافیک شهرداری و با حضور جمعی از متولیان و مدیران شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: سال تحصیلی فعلی به دلیل شیوع کرونا زودتر برگزار و همین امر موجب شد که در شهرداری تهران ستاد هماهنگی کنترل ترافیک برای آغاز سال تحصیلی جدید تشکیل شود. این ستاد تا دو الی سه هفته بعد از آغاز سال تحصیلی به رصد و پایش شهر و روند ترافیکی آن اقدام خواهد کرد.

وی افزود: با شروع سال تحصیلی معمولاً ۳۰ درصد به حجم مسافران حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد؛ هرچند امسال آموزش‌ها در دو بخش حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود، اما باز هم باید آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشیم. در این زمینه همکارانم در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران زحمات زیادی کشیدند تا با حداکثر ظرفیت و توان در اختیار شهروندان باشند.

شهردار تهران از تشکیل کارگروه ایمن‌سازی مدارس با محوریت شهرداران مناطق همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد و اظهار کرد: با اقدامات این کارگروه نقاط پرخطر در مسیر تردد دانش‌آموزان شناسایی و رفع خواهند شد و خانواده‌ها نیز آسوده‌تر می‌شوند. البته لازم است مدارسی که سبب ترافیک بیشتری می‌‌شوند شناسایی شوند و برنامه‌ای از سوی همان مناطق به آن‌ها ارائه شود.

حناچی در خصوص ارائه خدمات از سوی شهرداری به کودکان استثنایی و نظارت و مدیریت بر سرویس‌های مراکز و مدارس نیز تأکید کرد و گفت: امسال باید با نصب علائم، مسیر تردد دانش‌آموزان مشخص و بر انجام دستورالعمل‌های ایمن‌سازی نیز تأکید شود. همچنین باید برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی، به مدارس کمک‌ کرد.

وی با بیان اینکه معمولاً ما در یک ماه اول آغاز سال تحصیلی اجازه حفاری گسترده در معابر اصلی را نمی‌دادیم و باید این موضوع مهم مجدداً مورد تأکید قرار گیرد، افزود: اگر مدرسه‌ای ظرفیت دارد که توقف و سوار و پیاده‌ کردن دانش‌آموزان از سرویس مدرسه در داخل حیاط صورت گیرد، لازم است که این کار را انجام دهد.

شهردار تهران با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: از تمامی همکارانمان در تاکسیرانی، مترو، اتوبوسرانی و پلیس راهور در این خصوص تشکر می‌کنم که تمهیدات خاصی را برای آغاز سال تحصیلی اندیشیدند.

حناچی با بیان اینکه امسال این بار ترافیکی مقداری متفاوت خواهد بود، اما برای کنترل بار ترافیکی با مرکز کنترل ترافیک هماهنگی‌های لازم انجام شده است و به شرایط خاص سال تحصیلی جدید به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: امسال سرویس‌های مدارس با شرایط خاصی برای خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان تأیید صلاحیت شدند و اتوبوس‌های ویژه و آرم‌دار دانش‌آموزان را جابه‌جا می‌کنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در هفته‌های ابتدایی بازگشایی مدارس شرایط انطباق پیشگیری می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم تردد‌ها و حفاری‌های شهرداری در مسیر‌های اصلی و منتهی به مراکز آموزشی با حداقل عارضه صورت گیرد. امسال نیز این هماهنگی انجام شده و همه متولیان امر برنامه‌هایشان را ارائه داده‌اند.
انتهای پیام
captcha