برگزیدگان دومین همایش کتاب سال بانوان تجلیل شدند/ اجرای طرح «بانوان مؤلف»
کد خبر: 3936138
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

برگزیدگان دومین همایش کتاب سال بانوان تجلیل شدند/ اجرای طرح «بانوان مؤلف»

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در مراسم تجلیل از نفرات برتر دومین همایش کتاب‌سال بانوان، از اجرای طرح «بانوان مؤلف» خبر داد.

طرح بانوان مؤلف اجرا می‌شود/ تجلیل از برگزیدگان دومین همایش کتاب سال بانوانبه گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه دومین همایش کتاب سال بانوان در جامعةالزهرا(س)، امروز، 29 آبان‌ماه، با سخنرانی تصویری آیت‌الله نوری همدانی و با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمود مدنی، مدیر الزهرا(س)، معاونان این نهاد علمی و حجت‌الاسلام والمسلین خسروپناه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعةالزهراء(س)، در این مراسم، گفت: همایش کتاب‌سال بانوان نمایشگاهی برای دو رکن یعنی کتاب و بانوان فرهیخته مؤلف و فرصتی برای بروز و ظهور و نشان دادن ظرفیت و توان بالای بانوان در عرصه دانش و پژوهش در عرصه علوم انسانی و اسلامی است.

وی افزود: جامعةالزهرا(س) افتخار دارد با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در اهمیت دادن به کتاب و پژوهش با وجود همه تنگناهای مالی این پدیده مهم دانشی و پژوهشی را بدون تأخیر برگزار کند.

مدنی تصریح کرد: همچنین آثاری به زبان‌هایی مانند اردو و انگلیسی هم به دایره شمول این همایش افزوده شده و در کنار زبان‌های فارسی و عربی قرار دارد. بنا داریم این همایش را به جریانی بین‌المللی تبدیل کنیم؛ افتخار داریم که در این مسیر از ظرفیت ارزشمند نهادهای همسو بهره ببریم؛ لذا نهادهای متعددی در برگزاری این همایش با ما همکاری کردند که از جمله مرکز مدیریت حوزه، دانشگاه ادیان، مرکز مدیریت حوزه خواهران و ... را می‌توان نام برد.

مدنی تصریح کرد: در ارزیابی آثار این دوره از آثار از بیش از صد استاد در ده گروه علمی بهره بردیم و تنها ملاک انتخاب آثار، صلاحیت صاحب اثر و سودمندی اثر بوده است؛ جامعةالزهرا(س) افتخار دارد که همایش کتاب‌سال بانوان را به عنوان نهاد دانشی، مانا و پویا به جامعه علمی تقدیم کرده و از هر گونه نقد و پیشنهاد استقبال می‌کند و خیرین و واقفان را به وقف در این عرصه و نمایشگاه پرتلالو بانوان دعوت می‌کند و در این راستا از آیت‌الله سیستانی هم تشکر می‌کنیم.

مدنی بیان کرد: بنده تمام بانوان دانشگاهی و حوزوی کشور را به مشارکت در این همایش دعوت می‌کنم؛ دبیرخانه در طول سال فعال است و تلاش دارد تا در راستای طرح «مؤلفان بانو» خلأها را برطرف و از مؤلفان حمایت و قدردانی داشته باشد.

وی افزود: در خاتمه از سخنان آیت‌الله نوری و مساعدت آیت‌الله سیستانی و دست‌اندرکاران این همایش تقدیر و تشکر می‌کنم.

تجلیل از نفرات برتر

در پایان این همایش از آثار برگزیده و شایسته تقدیر تجلیل شد؛ در این دوره دو اثر برگزیده و شش اثر شایسته تقدیر شدند.

شادی نفیسی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گروه علمی تفسیر و علوم قرآن به علت تألیف کتاب «جریان‌شناسی تفسیر علمی» و فاطمه وجدانی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به علت تألیف کتاب «از نظر تا عمل؛ طرحی برای تربیت اخلاقی از دیدگاه علامه طباطبایی» در گروه علمی اخلاق و عرفان حائز رتبه برگزیده شدند.

همچنین زهرا داورپناه، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده، به علت تألیف کتاب «خودآئینی زن مسلمان؛ مبناها و دشواری‌ها»؛ حسنیه شیخ حمدنوری به علت تألیف «تاثیر استعاره‌های مفهومی قرآن بر کلمات قصار امام علی(ع)» شایسته تقدیر شدند.

فاطمه مقیسی به علت نوشتن اثر «فراسوی حلقه»، مرضیه دیرباز، به علت نوشتن رساله دکترای «مبانی و جلوه‌های حقوق بزه‌دیده و متهم در عدالت انتقالی»؛ الهام اکبری، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم، به علت ترجمه کتاب «شهروندی دیجیتال» و مریم عرفانیان به علت تألیف اثر «تا ابد با تو می‌مانم» از دیگر افراد شایسته تقدیر این دوره از همایش کتاب‌سال بانوان شدند.

انتهای پیام
captcha