اختصاص 98 هزار تخت بیمارستانی به طرح سلامت محور شهید سلیمانی
کد خبر: 3939601
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کولیوند بیان کرد؛

اختصاص 98 هزار تخت بیمارستانی به طرح سلامت محور شهید سلیمانی

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی از اختصاص 98 هزار تخت بیمارستانی برای اجرای این طرح به منظور کاهش تلفات انسانی بیماری کرونا خبر داد.

اختصاص 90 هزار تخت برای طرح شهید سلیمانیبه گزارش خبرنگار ایکنا، پیرحسین کولیوند، رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی، امروز 17 آذرماه، در نشست خبری ویدیو کنفرانسی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای این طرح اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش تلفات ناشی از ابتلا به کروناست که به صورت محله محوری و با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا می‌شود. در اجرای این طرح برای مبتلایانی که توانایی ماندن در میان خانواده را ندارند هتل و مسافرخانه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین برای کسانی که با مبتلایان در ارتباط بوده یا افرادی که پس از بهبودی ناقل هستند نیز امکان جداسازی وجود داشته و می‌توان این افراد را در این اماکن اسکان داد.

کولیوند با بیان اینکه بسیاری از نهاد‌ها امکانات متعددی برای اجرای طرح شهید سلیمانی در اختیار قرارگاه پشتیبانی قرار داده‌اند، گفت: تاکنون ۹۸ هزار تخت در اختیار ما قرار گرفته است. در کنار این تخت‌ها تیم‌های پزشکی نیز حضور داشته و در صورت نیاز افراد از طریق ۱۱۵ به بیمارستان منتقل می‌شوند. ضمن اینکه افراد اسکان داده شده در‌ این نقاهت‌گاه‌ها، پس از بهبودی به میان خانواده خود بازمی‌گردند.
 
کولیوند از اختصاص ۴۰ هزار تخت دیگر با همکاری سازمان اوقاف، بنیاد مستضعفان، مساجد و مدارس خبر داد و گفت: بسیاری از دستگاه‌های دیگر امکانات متعددی در اختیار این طرح قرار داده‌اند تا بتوان به هدف بیماریابی و کاهش تلفات برسیم. تحقق این هدف نیازمند عزم و اراده مردم است. هر جا مردم در کنار ما بودند در طرح‌ها موفق بودیم، امیدواریم در این طرح نیز بتوانیم موفق عمل کنیم.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه این طرح با توجه به زمان‌بندی که برای آن مشخص شده در سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: اجرای این طرح سقف بودجه‌ای ندارد و دولت همه هزینه آن را هر چقدر باشد پرداخت می‌کند. با همکاری بسیج، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها همه هزینه‌های خدمات طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مردم رایگان است.

وی با بیان اینکه خدمات طرح شهید سلیمانی از سوی گروه‌های ۱۵ نفره ارائه می‌شود، گفت: سرپرست هر یک از این گروه‌ها یک پزشک متخصص است و چهار نفر کارشناس بهداشت محیط، مدیریت بیماری‌ها نیز در کنار این پزشک هستند، ضمن اینکه ۱۰ نفر پرستار و نیرو‌های مراقبتی نیز در این طرح خدمات بیماریابی و مراقبت، آموزش و ارجاع بیماران و ناقلان را انجام می‌دهند. همه نیرو‌های طرح کارت شناسایی معتبر دارند. فرمت این کارت‌ها مشخص است و افراد عضو تیم‌های طرح شهید سلیمانی اغلب از افراد محلات هستند که مردم آنان را می‌شناسند و امکان سوءاستفاده وجود ندارد.

رئیس اورژانس کشور یادآور شد: در اجرای خدمات طرح شهید سلیمانی، کمک‌های مؤمنانه نیز از سوی سازمان بسیج مستضعفین به مردم و افراد نیازمند ارائه می‌شود. اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور به همت وزارت بهداشت، سازمان بسیج و با همکاری سایر دستگاه‌ها آغاز شده و هدف از اجرای آن بیماریابی، جداسازی بیماران و ناقلان کرونا و آموزش مردم و مبتلایان است و امیدواریم به برکت نام شهید حاج قاسم سلیمانی اجرای این طرح به کاهش مبتلایان به ویروس کرونا، کاهش بیماری و کاهش تلفات ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا منجر شود.

وی افزود: در محله‌ها بر مبنای «هر خانه یک پایگاه سلامت» بیماریابی می‌کنیم. در این مرحله برای افرادی که به ویروس مبتلا شده‌اند و امکان جداسازی از سایر اعضای خانواده در خانه برای آن‌ها وجود ندارد، امکاناتی فراهم شده است. در فاز اول این افراد در هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مراکز اقامتی که ظرفیت قابل توجهی دارند، مستقر شده و کرامت افراد حفظ می‌شود.

وی یادآور شد: در اجرای این طرح وزارت میراث فرهنگی، وزارت ورزش و جوانان، قوه قضائیه، اوقاف، بنیاد مستضعفان و هلال احمر همکاری کردند و اماکن زیادی را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده‌اند و به حرمت خون این شهید عزیز امیدواریم موفق باشیم، به همکاری مردم نیاز دارند، زیرا هر جا مردم به ما کمک کرده اند موفق بوده‌ایم.

کولیوند در رابطه با تأثیر سیل جنوب کشور بر اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: در برخی شهر‌ها به خاطر آبگرفتگی و بارش باران مشکلاتی ایجاد شده و کار ما را سنگین‌تر کرده است، ولی این مشکلات طرح بیماریابی شهید سلیمانی را متوقف نمی‌کند. در برخی استان‌های جنوبی فاضلاب شهر بیرون آمده و باید مراقبت می‌کردیم که افراد دچار بیماری‌های گوارشی نشوند.

وی تأکید کرد: همزمان به سیل‌زدگان نیز کمک می‌کنیم، اما طرح شهید سلیمانی در این مناطق تعطیل نمی‌شود. در سال ۹۸ هم که سیل گسترده را در کشور داشتیم، سیستم بهداشت و درمان به نحوی سیل را مدیریت کرد که هیچ اپیدمی بیماری گوارشی نداشتیم. اکنون نیز در نقاطی که دچار آبگرفتگی شدند، وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و بخش‌های بهداشت، درمان ارائه می‌دهد.
انتهای پیام
captcha