حکم دادگاه آمریکا برای فاش کردن جزئیات قتل خاشقجی
کد خبر: 3940018
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

حکم دادگاه آمریکا برای فاش کردن جزئیات قتل خاشقجی

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ از حکم دادگاه آمریکا برای اجبار سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به ارائه گزارشی از جزئیات قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی، در استانبول خبر داد.  

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد: پل انگلمایر، قاضی دادگاهی در نیویورک، دیروز سه‌شنبه، 18 آذرماه، طی حکمی اعلام کرد: دولت آمریکا باید جزئیات پرونده قتل جمال خاشقجی را اعلام کند.
 
همچنین این دادگاه ادعای دولت آمریکا را درباره نبود امکان ارائه گزارش مگر با در دست داشتن برخی مدارک و مستندات رد کرد.
 
انگمایر با اشاره به اینکه این حکم نیازی به انتشار علنی ویدئوی ضبط شده از خاشقجی و گزارش سازمان سیا ندارد، افزود: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که در نوامبر سال 2018 با فاکس‌نیوز انجام داد، گفت که آمریکا ویدئوی قتل خاشقجی را در اختیار دارد.
 
این قاضی آمریکایی ادامه داد: ‌رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد که آژانس اطلاعاتی آمریکا به این ویدئو دسترسی دارد و آن را بررسی کرده است. ترامپ و جینا هاسپل، مدیر سازمان سیا، به صورت علنی به گزارشی مکتوب درباره این قتل اشاره کرده‌اند.
 
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی، که در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کرد در سال 2018 به دست مسئولان سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید. آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در گزارشی اعلام کرده است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در ارتکاب این قتل دست داشت و این گزارش موجب ایجاد تنش در روابط میان واشنگتن و ریاض شده است. 
انتهای پیام
captcha