درخواست پارلمان عراق برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی قاریان قرآن
کد خبر: 3940465
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

درخواست پارلمان عراق برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی قاریان قرآن

معاون اول رئیس پارلمان عراق از دولت این کشور خواست که کنفرانس بین‌المللی قاریان قرآن کریم را در بغداد برگزار کند.

به گزارش ایکنا به نقل از نینا نیوز، عضو هیئت رئیسه پارلمان عراق، از دولت این کشور خواست که طرح برگزاری کنفرانس بین‌المللی میزبانی از قاریان قرآن دنیا به‌ویژه کشورهای اسلامی را تصویب کند.

«حسن الکعبی» در دیدار با رئیس و اعضای اتحادیه انجمن‌ها و گروه‌های قرآنی در عراق از استانداران خواست که بخشی از وقت خود را به راه‌اندازی و حمایت از فعالیت‌های دینی با مشارکت محققان و متخصصان حوزه قرآنی و قاریان اختصاص دهند.

الکعبی با اشاره به حدیث ثقلین نبی اکرم(ص)، گفت: حضرت محمد(ص) فرمودند: «من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا، قرآن و دیگری عترتم اهل بیت(ع) را. تا وقتی که از این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شوند تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.»

وی افزود: ما باید این وصیت رسول را برای حفظ قرآن کریم و تمسک به آنچه در آن برای هدایت مردم آمده است، به کار گیریم که نمونه آن توجه به قاریان قرآن کریم در هر کجاست و اینکه با هجمه‌های سهمگین علیه اسلام و مسلمانان و کتاب خدا و همچنین با گفتمان‌های نفرت‌انگیزانه، افراط‌گرا و تکفیری مقابله کنیم.

انتهای پیام
captcha