شیوع ویروس کرونا، قلوب انسان‌ها را به یکدیگر نزدیک کرد
کد خبر: 3944567
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
اسقف اعظم رومانی؛

شیوع ویروس کرونا، قلوب انسان‌ها را به یکدیگر نزدیک کرد

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس رومانی گفت: شیوع و گسترش سریع ویروس کرونا در کنار آلام و محنت‌هایی که به وجود آورد، قلوب بشریت را به یکدیگر نزدیک کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، عالیجناب تئودوسی، اسقف اعظم کلیسای ارتدکس رومانی در همایش علمی «اماکن مقدسه و زیست معنوی در بلایای طبیعی» که به میزبانی کلیسای ارتدکس رومانی و با مشارکت جامعةالمصطفی العالمیه و سفارت کشورمان در رومانی به صورت مجازی برگزار شد، اظهارکرد: برگزاری چنین همایش‌های علمی، حرکتی شایسته در زمینه تبیین مسائل دینی جامعه بشری است.

وی تصریح کرد: دین به مردم اعتقادات استواری می‌بخشد و هر دینی مکان‌های مقدسی برای عبادت دارد.

اسقف اعظم تئودوسی با اشاره به همدلی مردم در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹، اظهارکرد: در این دوره خاص مردم همدلی، دوستی و هماهنگی بیشتری از خود نشان دادند، زیرا هیچ مانعی در برابر محبت به همنوعان و محبت خداوند وجود ندارد.

این مبلغ دینی کشور رومانی از تأثیرگذاری عشق و محبت در شرایط سخت سخن به میان آورد و گفت: در شرایط سخت، عشق و محبت تأثیرگذاری و پویایی خود را نمایان می‌سازد و کسی که در افق عشق حرکت کند، آسیب نخواهد دید.

اسقف اعظم تئودوسی افزود: از این رو، باید به هم نزدیک‌تر شویم. در نتیجه، صلح گاهی مورد تعرض قرار می‌گیرد و از فضای ذهن خارج و به واقعیتی انکارناپذیر بدل می‌شود.

وی گفت: همه آحاد بشریت، بندگان خدا خستند که در مسیر محبت و مسئولیت دینی با هم برادرند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در این همایش میان‌ادیانی، با اشاره به گذشت نزدیک به یک سال از مواجهه دنیا با پدیده کم‌سابقه بیماری کووید ۱۹، گفت: این پدیده در همه شئون زندگی بشر تأثیری ژرف گذاشته و آن را دگرگون کرده است؛ یکی از اموری که تحت تأثیر قرار گرفته، حیات معنوی، دین‌داری و انجام مناسک دینی بشر است.

رئیس جامعةالمصطفی بیان کرد: بیماری یادشده، اهمیت ارتباط با خداوند را یادآور شد و بشر بیش از پیش احساس نمود که به معنویت نیاز دارد. افزون بر این، بیماری مذکور تنهایی انسان در دنیا و ضرورت ارتباط با قدرت بی‌نهایت را بیش از پیش عیان ساخت.

وی با اشاره به نقش عالمان دینی و راهنمایان معنویت در هدایت مردم، یادآورشد: در شرایطی که مکان‌های مقدس و عبادتگاه‌های مردم، که همواره مکان‌هایی برای آرامش و تقرب به خدا بودند، نمی‌توانند پذیرای جمعی انسان‌ها باشند. لازم است عالمان دینی به دنبال معرفی راه‌های جایگزین و جبران خلأ یادشده باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ابراز کرد: خداوند سبحان آغوش مهربان خود را در همه جا و همه وقت برای دستگیری و آرامش‌بخشی گشوده است؛ هیچ چیزی جایگزین خداوند نمی‌شود.

در ادامه، شماری از پژوهشگران، مقالات خود را درباره موضوع این همایش ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha