پیشنهادات مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت‌(ع) برای گرامیداشت ۲۷ رجب
کد خبر: 3958553
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

پیشنهادات مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت‌(ع) برای گرامیداشت ۲۷ رجب

مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر به مناسبت ۲۷ رجب، اقدام به ارائه پیشنهاداتی برای برپایی این روز در شرایط عدم امکان تجمع کرده است.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر به مناسبت روز قرآن، اقدام به ارائه پیشنهاداتی برای برپایی این روز در شرایط عدم امکان تجمع کرده است. از سال 1398 بیست و هفتم  رجب مطابق با عید مبعث از سوی تولیت آستان عتبه امام حسین(ع)، به‌عنوان روز جهانی قرآن نامگذاری شده است که این مهم با استقبال رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه ارادتمندان به ساحت مقدس قرآن کریم مواجه شد، نامگذاری این روز می‌تواند نقش بسیار مهمی در معرفی این کتاب آسمانی به همه مردم جهان داشته باشد.

نامگذاری روز جهانی قرآن کریم از جهت معرفی به همه اهل عالم و ترویج موضوعات مهم این کتاب مقدس بسیار لازم است، زیرا دشمنان اسلام به روش‌های گوناگون در حال فتنه‌پراکنی علیه دین اسلام و این کتاب مقدس هستند.

 در هر حال ضرورت دارد با راه‌اندازی پویش‌های گوناگون زمینه معرفی قرآن را برای همه مردم جهان فراهم کرد و بهترین ابزار برای این مهم فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اطلاع‌رسانی خواهد بود.

پرداختن به برنامه‌های گروهی و هم‌انديشی درباره موضوعات مرتبط با قرآن و اسلام، نگاهی به جايگاه قرآن به‌عنوان كتاب مقدس الهی و پاسخ به شبهات و نيز تبليغات گسترده همراه با نوآوری نيز می‌تواند در روز جهانی قرآن از سوی مسلمانان در گرداگرد جهان انجام شود تا فضايی معنوی برای انعكاس روح صلح‌طلبی و ضد خشونت قرآن ايجاد شود.

مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) به ارائه پیشنهادهایی برای انجام به این مناسبت پرداخته است، از جمله اینکه خانواده ضمن برپایی جشن و جلسه قرآن میان خانواده از فرزندان قرآنی خود تجلیل کنند، قاریان قرآن به اجرای تلاوت‌های کوتاه زنده بپردازند. مسابقات قرآنی و کرسی‌های تلاوت، ختم‌های جمعی و خانوادگی به نیت هدیه به پیامبر مهربانی‌ها اجرا شود و پوسترهای مفهومی به زبان‌های مختلف با موضوع پویش طراحی و منتشر شود.

یادآور می‌شود، مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) در خمینی‌شهر، بلوار شهید منتظری، نبش کوچه ۸۶ واقع شده است.

انتهای پیام
captcha