چهارشنبه سوری ۱۲۹۷ مصدوم و ۳ کشته به جا گذاشت
کد خبر: 3960240
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷

چهارشنبه سوری ۱۲۹۷ مصدوم و ۳ کشته به جا گذاشت

در پی حوادث مرتبط با شب چهارشنبه سوری هزار و 297 نفر مصدوم و 3 نفر نیز کشته شدند.

چهارشنبه سوری، ۱۲۹۷ مصدوم و ۳ کشته به جا گذاشتبه گزارش خبرنگار ایکنا، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، شب گذشته 26 اسفند، در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، آخرین آمار مصدومان چهارشنبه سوری اسفند ۹۹ را هزار و ۲۹۷ نفر خواند و گفت: ۲۱۵ نفر از این افراد بستری شدند. در همین راستا هزار و ۶۰ نفر در مراکز درمانی تحت مداوا قرار گرفته و ترخیص شدند. ۲۲ نفر هم در محل حادثه مداوا شدند.

خالدی گفت: ۸۷ قطع عضو، ۴۴۹ نفر آسیب به چشم و ۳۴۳ نفر دچار سوختگی شدند.

سخنگوی اورژانس کشور یادآور شد: بیشترین مصدومان در استان‌های تهران با ۴۰۰ نفر، آذربایجان شرقی و کرمانشاه با ۱۰۶ نفر هستند. ۴۷ درصد مصدومین ۸ تا ۱۶ سال و ۳۱ درصد از آسیب دیدگان عابران پیاده هستند.

در همین حال پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور نیز از فوت سه نفر در اثر حوادث چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: متأسفانه ٣ نفر نیز در استان‌های تهران، مرکزی و البرز در پی حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باختند.

همچنین مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران نیز گفت: تا حدود ساعت ۲۳، شب 26 اسفند ۲۲۰ مورد آتش‌سوزی در تهران داشتیم که مرتبط با حوادث شب چهارشنبه آخر سال بود.

وی افزود: خوشبختانه این آتش‌سوزی‌ها گسترده نبود، در مقیاس کوچک بودند و خسارات بالایی نداشتند ولی این تعداد حادثه نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشت.
انتهای پیام
captcha