نگاهی به فعالیت‌های اتحادیه قرآنی گلستان در سالی که گذشت
کد خبر: 4045134
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

نگاهی به فعالیت‌های اتحادیه قرآنی گلستان در سالی که گذشت

گزارشی اجمالی از فعالیت اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گلستان در سال ۱۴۰۰ ارائه می‌شود.

نگاهی به فعالیت اتحادیه قرآنی گلستان در سالی که گذشتمحترم قلی‌پور، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گلستان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های این اتحادیه در سالی که گذشت، گفت: طی تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان، برنامه‌های متنوع و متعدد قرآنی و فرهنگی با دعوت از قاریان استانی و کشوری در سطح شهرهای استان انجام شد.

وی ادامه داد: برگزاری هشت دوره تولید محتوای آموزشی گوشی‌های اندروید، ساخت کلیپ و ویدئوی کوتاه و نحوه تهیه گزارش‌های مجازی به مدیران و فعالان قرآن، اختصاص وام ۲ درصد به ۳۷ مؤسسه قرآنی در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات امتیاز اتحادیه در بانک قرض‌الحسنه رسالت و انجام انتخابات اتحادیه در تیر ۱۴۰۰ و انتخاب هیئت مدیره جدید و مدیرعامل از جمله این برنامه‌ها بود.

قلی‌پور اضافه کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برگزاری سه دوره سبک زندگی اسلامی ویژه مربیان و فعالان قرآنی، تهیه و توزیع دو مرحله ۱۵۰ عددی سبد کالا بین قرآنیان کم برخوردار، راه‌اندازی کاروان قرآنی سردار‌ دل‌ها در شهرهای استان به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و دعوت از قاریان کشوری و استانی و برگزاری محفل قرآنی با دعوت از امیرحسین رحمتی اشاره کرد‌.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی گلستان اضافه کرد: راه‌اندازی کاروان قرآنی وحدت در ایام بعثت نبوی در ۱۵ شهرستان و روستاهای دور افتاده استان گلستان با دعوت از قاریات کشورهای تانزانیا، افغانستان و پاکستان و استمرار آن در ایام ماه مبارک رمضان و برپایی نمایشگاه قرآن و عترت از ۹ تا ۱۶ اسفند۱۴۰۰ و استمرار آن در ماه میهمانی خدا از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با زندان استان به منظور تعلیم و آموزش قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، تفسیر، روخوانی، تجوید، صوت و لحن و حفظ بانوان و آقایان مددجو اشاره کرد و گفت: همچنین اتحادیه مجری مسابقات قرآن حوزه علمیه خواهران در سطح استان و  مجری مسابقات قرآن و عترت بسیج استان در سالی که گذشت، بوده است. 

قلی‌پور به تفاهم اتحادیه کشوری با صندوق بیمه روستائیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای پایانی ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: طی این امر  ۱۰۵ نفر از مربیان و مدیران خانه‌های قرآنی استان در بیمه مشاغل در سال ۱۴۰۰ ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: کسب مقام نخست اتحادیه بین اتحادیه‌های سایر استان‌ها برای ارائه و انجام برنامه‌های مصوب اتحادیه کشوری و کسب مقام نخست سه مؤسسه استان بین مؤسسات کشوری چون مؤسسه کوثر قرآن، مؤسسه پویش حافظان و مؤسسه یاران قرآن و حدیث از دیگر افتخارات سال ۱۴۰۰ این اتحادیه قرآنی بوده است.

انتهای پیام
captcha