مراسم ختم قرآن جلسه «حسین اخوان‌اقدم» برگزار می‌شود
کد خبر: 4092626
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

مراسم ختم قرآن جلسه «حسین اخوان‌اقدم» برگزار می‌شود

مراسم سی‌ویکمین سال برپایی جلسه آموزش عمومی قرآن حسین اخوا‌ن‌اقدم در مسجد حجتیه برگزار می‌شود.

جلسه آموزش عمومی قرآن حسین اخوان‌اقدمبه گزارش ایکنا، سی و یکمین سال برگزاری جلسه آموزش عمومی قرآن حسین اخوان‌اقدم، مدرس و فعال قرآنی کشورمان در مسجد حجتیه، شنبه، 30 مهرماه برگزار می‌شود.

این جلسه با دعوت از پیشکسوتان قرآنی چون سیدمحسن موسوی‌بلده و سایر استادان، قاریان و حافظان علاقه‌مند از ساعت 18:30 تا 20:30 برپا می‌شود.

حسین‌ اخوان‌اقدم در این باره گفت: جلسات هفتگی و سنتی قرآن کریم طی دوره سه تا پنج سال، یک دور قرآن را از ابتدا تا به انتها به صورت قرائت ترتیل و تحقیق اما با تأنی و دقت و ارائه نکات آموزشی ختم می‌کنند. برخی از جلسات این ختم قرآن را همراه با مراسم ویژه برگزار می‌کنند و طی آن از پیشکسوتان، قاریان ممتاز و اساتید قرآنی دعوت می‌کنند.

وی ادامه داد: تلاوت سوره‌های پایانی قرآن، همراه با دعای ختم قرآن و مجدد تلاوت از ابتدای قرآن و خواندن سوره حمد و پنج آیه اول سوره مبارکه بقره از سوی استادالاساتید سیدمحسن موسوی‌بلده از جمله مهمترین برنامه‌ سی و یکمین سالروز جلسه حجتیه خواهد بود. از سرگیری تلاوت ابتدای مصحف شریف طبق سنت به این معناست که دوباره خواندن قرآن را با نیت تدبر، اندیشیدن در مفاهیم و عمل به آموزه‌های آن آغاز کردیم.

جلسه آموزش عمومی قرآن مسجد حجتیه از سال 1370 راه‌اندازی شده است. این جلسه حتی در ایام کرونا دوره‌های آموزشی هفتگی خود را (جز چندماهی که مساجد تعطیل بودند) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از مباحث و نکات آموزشی شنبه‌ها از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:30 به مسجد حجتیه به نشانی تهران، بزرگراه شهید قاسم سلیمانی، بین میدان رسالت و چهارراه سرسبز مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha