فیلم‌ها و بازی‌ها باید با زیست‌بوم ایرانی همخوان باشد + فیلم
کد خبر: 4126020
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
مسئول فضای مجازی سپاه استان فارس:

فیلم‌ها و بازی‌ها باید با زیست‌بوم ایرانی همخوان باشد + فیلم

محمد صحت گفت: در تولید فیلم و بازی باید روی یک نکته تاکید ویژه داشته باشیم آنهم اینکه محصولاتمان به لحاظ فرهنگی با زیست‌بوم کشورمان همخوان باشد.

محمد صحت، مسئول فضای مجازی سپاه استان فارس در حاشیه برگزاری نمایشگاه «رصتا» به ایکنا گفت: امروز وقتی درخصوص فضای مجازی حرف می‌زنیم سخن باید کاملاً تخصصی باشد زیرا این حوزه از شکل عام خود خارج شده است. در چنین حوزه‌ای افرادی موفق می‌شوند که به فضای مجازی نگاهی علمی و تخصصی داشته باشد.

وی افزود: در چنین فضای تخصصی، مهمترین شهر تولید محتوا است برای همین هم در کشورهای دیگر تولید محتوا در حوزه پلتفرم‌ها شکلی تخصصی به خود گرفته و حتی شکل صنعت به خود گرفته است.

این کارشناس رسانه تاکید کرد: تمامی محتواهای نمایشی که در کشورهای دیگر تولید میشود کار کرد فرهنگی اجتماعی و روانشناسی دارد. لازم به ذکر است وقتی موضوعی شکل صنعتی به خود می‌گیرد مقوله‌های مختلف در آن دخیل می‌شود برای همین هم می‌گویم که تولیدات نمایشی در دیگر کشورها کارکرد فرهنگی اجتماعی و روانشناسانه دارد.

صحت گفت: نکته دیگر وقتی در حوزه نمایش، کارکرد صنعتی مد نظر قرار می‌گیرد مسلماً تنوع محصولات نیز بیشتر می‌شود زیرا باید به این واسطه هزینه‌های تولید محتوا تأمین شود متاسفانه ما در حوزه انیمیشن و بازی نتوانستیم تمامی نیازهای مخاطبان را برآورده کنید چون نهایتاً توانستیم ۲ یا ۳ انیمیشن یا بازی تولید کنیم این تعداد کار نیز به هیچ وجه تامین‌کننده نیازهای مخاطبان نیست.

وی تصریح کرد: وقتی نتوانیم نیازهای خود را به واسطه محصولات داخلی تامین کنیم مخاطبان به سمت کارهای خارجی خواهند رفت. در این شرایط یک سوال پیش می‌آید، آیا بازی‌های خارجی تامین کننده نیازهای فرهنگی بچه‌های ایرانی هستند؟ آیا این تولیدات با زیست و بوم جغرافیای ایران همخوانی دارد.

صحت با بیان اینکه ما نیروهای متخصص خوبی داریم، تاکید کرد: کم‌کاری در شرایطی است که ما نیروهای متخصص بسیاری داریم که در داخل کشور مشغول فعالیت هستند برای همین پیشنهادم این است سرمایه‌گذاری خود را روی استان‌ها متمرکز کنیم.

انتهای پیام
captcha