در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در اردن چه گذشت + عکس و فیلم
کد خبر: 4126114
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در اردن چه گذشت + عکس و فیلم

هفدهمین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در اردن با حضور مقامات این کشور در مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی شهید «عبدالله الحسین» اردن افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه «الرأی» اردن، این رقابت‌ها عصر دیروز، 13 اسفند با نظارت «رانیا عبدالله»، ملکه اردن و با حضور نمایندگان اردن و 39 کشور از جمله رؤیا فضائلی، نماینده کشورمان آغاز به کار کرد و تا نهم مارس 2023(18 اسفندماه) ادامه دارد.

محمد الخلایله، وزیر اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها اظهار کرد: مسابقه حفظ قرآن در راستای اهتمام اردن به حافظان قرآن و فعالیت‌های قرآنی برگزار شده است.

وی افزود: اردن همچنان در راستای اهتمام به قرآن و حافظان قرآن گام برمی‌دارد و همه امکانات خود را به همین منظور به کار گرفته است.

الخلایله همچنین تصریح کرد: 2100 مرکز حفظ قرآن وابسته به وزارت اوقاف اردن در این کشور فعال است و این علاوه بر انجمن‌های قرآنی است که در این کشور به آموزش قرآن مشغول هستند.

بنا بر این گزارش، بیشترین شرکت‌کنندگان در این مسابقات از فلسطین و کشورهای عربی همسایه اردن هستند و نمایندگان کشورهای دیگری همچون اندونزی، پاکستان، فیلیپین، ترکیه، هند، ساحل عاج، نیجر و تانزانیا نیز در این رقابت‌ها حضور یافته‌اند.

این رقابت‌ها تا 18 اسفند ادامه دارد و برترین‌های آن در مراسم اختتامیه با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی، تجلیل خواهند شد.

«لمیس الهزیم»، مدیر اداره امور بانوان اردن ریاست کمیته داوری مسابقات را بر عهده دارد و پنج داور که سه نفر از اردن و دو نفر از کشورهای شرکت‌کننده هستند، اعضای کمیته داوری را تشکیل می‌دهند.

 
انتهای پیام
captcha