حفظ روح مقدس قدس توسط ادیان ابراهیمی ضرورت دارد
کد خبر: 4133336
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
آلبرتو گارسیا واتسون:

حفظ روح مقدس قدس توسط ادیان ابراهیمی ضرورت دارد

روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی مسائل خاورمیانه گفت: حفظ روح مقدس قدس شریف بر تمام ادیان ابراهیمی امری لازم و ضروری است که باید نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

آلبرتو گارسیا واتسون روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی از اسپانیا

آلبرتو گارسیا واتسون؛ روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی و همچنین کارشناس مسائل خاورمیانه و خبرنگار سابق تلویزیون در لبنان از کشور اسپانیا پیرامون همایش بین‌المللی «قدس میراث مشترک ادیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: موضوع قدس به عنوان مکانی مقدس برای تمام ادیان الهی کاملا شناخته شده است و لذا باید بر حفظ روح مقدس آن جایگاه آن به عنوان نقطه تلاقی تمام ادیان ابراهیمی تأکید کرد.

وی افزود: قرار دادن قدس در منظر و بستری که شایسته و سزاوار آن است، در زمانی‌که این وجه جهانی در خطر است و در شرایطی که ایدئولوژی سیاسی محفوف و پوشانده شده‌ای تحت عنوان یهودیت، روح صلح و آشتی را که سه دین بسیار مهم گسترش دهنده آن هستند، نقض می‌کند، بسیار حیاتی است.

این روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی ادامه داد: چشم‌انداز پیچیده سیاسی در طول تاریخ فلسطین اشغالی، انتظارات مبهم و تاریک از توسعه سه دین و پوششی پوسته‌ای از خشونت و تخریب با هدف تحمیل یک دستور کار مداخله‌جویانه که توسط آمریکا ترویج و به وسیله دولت صهیونیستی اجرا می‌شود را پوشش می‌دهد.

گارسیا واتسون بیان کرد: ما در حال گذراندن دوران پر تشنّجی هستیم که نیازمند اتحاد همه جانبه امت اسلامی برای مقابله با کشتار دسته‌جمعی، نسل‌کشی و ویرانگری، نیرو‌هایی است که در حال حاضر منطقه را به خطر می‌اندازند. نیرو‌هایی که محور مقاومت را تشکیل می‌دهند به تقویت موازنه‌هایی کمک می‌کنند که نیرو‌های سیاسی منطقه قادر به مواجهه و رویارویی با آن نیستند.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: قدس، علیرغم تهاجمات و تجاوزات مستمر، همچون پرنده ققنوس دوباره به پا خواهد خواست تا نشان دهد که اهمیت معنوی و فراگیر آن در برابر نیرو‌های شیطانی امپریالیسم صهیونیستی پیروز خواهد شد.

گفتنی است همایش بین‌المللی «قدس میراث مشترک ادیان» ۲۴ فروردین با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

گفت‌وگو از اکبر پوست‌چیان

انتهای پیام
captcha