اجرای طرح قرآنی «بهار در بهار» از سوی کتابخانه‌های عمومی
کد خبر: 4134873
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
هادی ربیعی خبر داد:

اجرای طرح قرآنی «بهار در بهار» از سوی کتابخانه‌های عمومی

فعال قرآنی از برگزاری طرح قرآنی بهار در بهار از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بهار در بهار طرحی است که به دنبال مأنوس کردن هرچه بیشتر مردم با مفاهیم و آموزه‌های قرآن کریم است.

اجرای طرح قرآنی «بهار در بهار» از سوی کتابخانه‌های عمومی

طرح رمضانی «بهار در بهار» به همت نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور از ابتدای ماه مبارك رمضان در حال برگزاری است. یكی از اهداف اصلی این طرح، مأنوس كردن هرچه بیشتر مردم با مفاهیم و آموزه‌های قرآن كریم و ترویج سبك زندگی قرآنی با معرفی كتاب‌های خواندنی این حوزه است.

طرح «بهار در بهار» که به دو شیوه حضوری و مجازی برگزار می‌شود، تاكنون با استقبال قابل توجه علاقه‌مندان مواجه شده و هادی ربیعی، قاری ممتاز قرآن از اساتید این طرح است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره این طرح گفت: طرح «بهار در بهار» از سوی نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور در طول ماه مبارك رمضان برگزار شد. در این طرح از حضور اساتید قرآن كریم و قاریان ممتاز و بین‌المللی بهره برده‌ایم. این اساتید در حوزه مفاهیم قرآن كریم، اندیشه‌ورزی و ترویج تفكر و تعقل مباحثی را طرح می‌كنند. معرفی كتاب در حوزه‌های تعلیم و تربیت و خودسازی و همینطور برگزاری مسابقه از دیگر برنامه‌های این طرح است.

این قاری ممتاز با اشاره به بركات اجتماعی قرآن كریم گفت: مأنوس شدن مردم با قرآن می‌تواند منشأ آثار مثبتی در جامعه باشد. متأسفانه اغلب مشكلاتی كه امروزه در جامعه با آن روبرو هستیم به خاطر كم‌توجهی یا بی‌توجهی مسئولان و مردم به آموزه‌های قرآن كریم و سیره اهل‌بیت(ع) است. مسئولان گاهی در جلسات و هیئات مذهبی حضور پیدا می‌كنند اما متأسفانه كمتر در جلسات قرآنی حاضر می‌شوند.

ربیعی بیان کرد: مباحثی كه در طرح «بهار در بهار» مطرح می‌كنیم بازتعریفی نو از مفاهیم دینی با رویكرد اجتماعی است. رویكردی كه به خودسازی و رشد فردی كمك كند. این نكات قرآنی برای افراد جالب و جذاب است و شركت‌كنندگان در جلسه از آن استفاده می‌كنند. ما این نكات قرآنی را در قالب مثال و مصداق طرح می‌كنیم.

این قاری ممتاز اظهار کرد: به خاطر حجم مراجعه مردم به كتابخانه‌های سراسر كشور، نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است. این نهاد از آنجا كه به معنای واقعی كلمه یك نهاد فرهنگی است، می‌تواند با برگزاری چنین طرح‌هایی به رشد و پویایی جامعه كمك كند.

مجری طرح «بهار در بهار» با تأكید بر استمرار چنین برنامه‌هایی گفت: برگزاری چنین طرح‌هایی نباید فقط به ماه رمضان محدود باشد. باید یك تشكل قرآنی ایجاد كنیم تا مردم در حیات اجتماعی خود از بركات قرآن بهره‌مند شوند. قرآن كریم، احادیث اهل‌بیت(ع) و نیز سیره ائمه می‌تواند در این راستا برنامه جامعی را به مخاطب عرضه كند.

یادآور می‌شود طرح «بهار در بهار» تا پایان ماه مبارك رمضان ادامه داشته و پس از آن با برگزاری نشست‌های موضوعی و تشكیل محافل ترویجی آموزش و گسترش فرهنگ قرآن كریم ادامه می‌یابد،‌ این طرح با عنوان ربیع‌القرآن با اجرای ویژه برنامه‌های محافل قرآن در هر یك از استان‌ها برگزار شده است.

الهام وقاری

انتهای پیام
captcha