برگزاری همايش «تهران، شهر نماز» در منطقه ١٢ تهران
کد خبر: 4136804
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

برگزاری همايش «تهران، شهر نماز» در منطقه ١٢ تهران

همایش طرح «تهران، شهر نماز» به منظور احیای سنت آموزش نماز شیرین به کودکان در منطقه ۱۲ برگزار شد.

همايش  «تهران، شهر نماز» در منطقه ١٢ تهرانبه گزارش ایکنا، سومین همایش طرح «تهران، شهر نماز» به منظور احیای سنت آموزش نماز شیرین به کودکان و دعوت خوش کودکان اول ابتدایی، چهارشنبه، ششم اردیبهشت‌ماه در دبيرستان فاطمه الزهرا(س) منطفه ۱۲ با حضور ۱۰۰ مربی پایه اول ابتدایی برگزار شد.

این طرح با تدریس مهدی فاضلی، نویسنده، کارشناس تکنولوژی آموزشی و ارشد روانشناسی دارنده رتبه اول جشنواره ملی شیوه‌های نوین آموزش قرآن و نماز به کودکان همراه بود.

بنابر گفته معصومه شمشادی، کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز منطقه ۱۲ آموزش و پرورش «برای حضور در طرح «تهران، شهر نماز» از آموزگاران مدارس دولتی دعوت به عمل آمده است که با استقبال مطلوب مربيان منطقه ١٢ روبرو بودیم‌.»

وی با اشاره به اینکه اداره قرآن، عترت و نماز منطقه از برگزاری چنین طرح‌هایی استقبال می‌کند، ادامه داد: يكی از مهمترين ويژگی‌های طرح شهر نماز، استفاده از زبان شعر، بازی و فعاليت‌های تعاملی با كودک برای آموزش نماز است كه فضای آموزشی را شاد و آسان می‌کند.

شمشادی بیان کرد: براساس ارزيابی انجام شده از گزارش‌های ارسالی مدارس مجری تا پايان هفته اول خرداد و با حمايت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از آموزگاران خلاق طرح  تقدير می‌شود‌.

در ادامه مهدی فاضلی، مدرس و مبدع طرح شهر نماز، گفت: احيای سنت نماز شيرين برای كودكان اول ابتدايی يكی از وظايف مديران فرهنگی و والدين است و درصورتی كه اين اتفاق در كشور سراسری شود، ما اصل پيشگيری از بی‌نمازی نوجوانان را عملی كرده‌ايم. جشن شهر نماز بهانه‌ای برای تقدير از همه کودكان نمازخوان مدرسه است که با جشن تكليف دختران در ٩ سالگی و پسران در ١٥ سالگی تفاوت دارد.

وی افزود: در طرح شهر نماز، سبک آموزشی با دعوت خوش كودک به نماز و محوريت الگوسازی از والدين مهربان و آگاه انجام خواهد شد اما در جشن تكليف نوبت مسئوليت سپاری به كودک و نوجوان است. در جشن نماز سن آموزش و يادگيری دختر و پسر ٦-٧ سالگی است که با سن جشن تكليف متفاوت است.

حسن ختام این همایش، اهدای ۳۰۰ کتاب به ٢٥ نفر از مربيان مدارس مجری طرح و اهدای مجموعه نمايشگاهی كليد بهشت با هدف تزيين نمازخانه‌های مدارس شهر نماز به ١٥ مدرسه برتر بود.

یادآور می‌شود، همايش‌های تهران، شهر نماز، با حمايت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و با همكاری و همت مناطق ۲، ۴، ۹ و ۱۲ شهر تهران و شهرستان‌های بومهن، كهريزک، شهريار، رباط كريم و اسلامشهر در حال برگزاری است.

همچنین شهر نماز، طرحی برای احيای يک سنت است و مهمترين ركن يک سنت، فراگيری، ضرورت‌دار بودن، داشتن يک سبقه ملی _ دينی و اجرای موفق در سطح نمونه‌های کشوری است که تا سال ۱۴۰۱ بيش از٢٣ استان كشور (از يک شهر تا بيش از ١٠ شهر خود را) طرح شهر نماز را اجرا کردند.

انتهای پیام
captcha