ترجمه ایتالیایی «اسلام و محیط زیست» منتشر شد
کد خبر: 4141872
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

ترجمه ایتالیایی «اسلام و محیط زیست» منتشر شد

ترجمه ایتالیایی کتاب «اسلام و محیط زیست» اثر آیت‌الله جوادی آملی به همت رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا در رم منتشر شد.

به گزارش ایکنا، محمد تقی امینی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا درباره ترجمه و چاپ این کتاب گفت: در راستای فعالیت‌های انتشاراتی رایزنی فرهنگی، برگردان ایتالیایی کتاب اسلام و محیط زیست، اثر آیت‌الله جوادی آملی را با همکاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و در قالب طرح ترجمه از فارسی به سایر زبان‌ها (TOP) و همچنین تفاهم نامه امضاشده بین نشر عرفان و این مرکز، به چاپ رساند.

وی افزود: باعث افتخار رایزنی فرهنگی است که کتاب اسلام و محیط زیست آیت‌الله جوادی آملی را در کشور ایتالیا به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر کند. منابع استفاده‌شده در این کتاب از متون موثق و مهمی هستند که دیدگاه اسلام را نسبت به محیط زیست بیان می‌کند. کتاب اسلام و محیط زیست شامل مجموعه دروس و سخنرانی‌ها و نوشته‌های حضرت آیت‌الله جوادی آملی است که نکات بسیار مهم، تجزیه و تحلیل و مطالعات قابل تعمقی را در خصوص محیط زیست که یکی از مسائل اصلی و مهم دنیای امروز به شمار می‌رود، به خواننده منتقل می‌کند.

امینی تصریح کرد: این کتاب می‌تواند حتی برای افراد و نهادهایی که در خصوص حفظ محیط زیست در جامعه بشری فعالیت می کنند، نیز به عنوان یک منبع قابل استناد، مورد توجه قرار گیرد.

رایزنی فرهنگی در چارچوب موافقتنامه فرهنگی بین ایران و ایتالیا، در قالب فعالیت‌هایی نظیر ترجمه و نشر کتاب، پیگیریِ همکاری‌های علمی دانشگاهی،حمایت از کرسی‌های ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های ایتالیا، گسترش و برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی و حضوری زبان فارسی، برنامه‌ریزی و برگزاری نشست‌های علمی و رخدادهای فرهنگی و هنری را به همراه فعالیت‌های تحقیقاتی، امانت‌سپاری کتاب و ارائه مشاوره علمی ـ فرهنگی و فعالیت در فضای مجازی، با هدف معرفی ایران در ایتالیا ارتقاء درک متقابل و تحکیم صلح و دوستی دو ملت و دولت ایران و ایتالیا را دنبال می‌کند.

مترجم کتاب جوزپه (مهدی) آیلّو مدیر انتشاراتی عرفان، فارغ‌التحصیل رشته فلسفه و از مسلمانان شیعه ایتالیایی است که سابقه انتشار بیش از یکصد عنوان کتاب در خصوص معارف اسلامی را در کارنامه فعالیت انتشاراتی خود داشته و در سال گذشته با پیگیری‌های این نمایندگی به عنوان ناشر برتر از سوی جایزه جهانی کتاب سال آستان قدس رضوی شناخته شد.

کتاب اسلام و محیط زیست توسط ناشر معتبر ایتالیایی عرفان IRFAN که سابقه همکاری طولانی با این رایزنی فرهنگی ایتالیا دارد، با مقدمه‌ای از محمد تقی امینی منتشر و در بازار نشر ایتالیا توزیع شد.

در مقدمه این کتاب، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا، داشتن محیط زیست سالم برای استفاده جوامع بشری از مواهب طبیعی و الهی دانست که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده و در حال حاضر تبدیل به یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های بشریت شده است.

وی ضمن اشاره به این نکته که  همه ادیان، تمدن‌ها و فرهنگ‌ها به حفاظت محيط زيست تأکید فراوانی دارند، آورده است متأسفانه جوامع صنعتی، علی‌رغم پیشرفت های قابل توجه، نتوانسته‌اند تبعات مخرّب خود را بر محيط زيست كنترل کنند و از این روست که جهان همواره با روند تخريب و آلودگی روز‌افزون مواجه است.

انتهای پیام
captcha