سطح علمی بانوان شرکت‌کننده در مسابقات قرآن افزایش یافته است
کد خبر: 4162983
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

سطح علمی بانوان شرکت‌کننده در مسابقات قرآن افزایش یافته است

داور مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در اصفهان گفت: تمایز مسابقات امسال با سال‌های گذشته، افزایش سطح علمی بانوان شرکت‌کننده به‌واسطه آموزش‌های حضوری و غیرحضوری و بهره‌گیری از مربیان باتجربه است.

صدیقه بارانی داور مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در اصفهانصدیقه بارانی، داور مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با بیان اینکه رقابت‌های این مرحله از سطح کمی و کیفی خوبی برخوردار است، اظهار کرد: تعداد شرکت‌کنندگان قابل توجه بوده و به‌طور کلی، اصفهان از جمله استان‌هایی به شمار می‌رود که فعالیت‌های قرآنی در آن مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ بنابراین از نظر کمی و کیفی شاهد رقابت‌های پویایی هستیم.

وی افزود: در سال‌هایی که با شیوع کرونا مواجه بودیم، تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات تحت تأثیر قرار گرفت؛ ولی از سال گذشته تاکنون این تعداد روند ثابتی داشته است و مسابقات به‌طور منظم برگزار می‌شود.

این داور سطح یک نحو با ابراز رضایت از سطح کیفی مسابقات ادامه داد: حتی در شهرستان‌های استان نیز استقبال بسیار خوبی از این رقابت‌ها صورت گرفته است. به هر حال، شرکت‌کنندگان در مرحله شهرستانی غربال می‌شوند و برگزیدگان آنها به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: رقابت میان شرکت‌کنندگان رشته‌های بخش آوایی بسیار تنگاتنگ است، امتیازات نزدیک به هم هستند و این بانوان از نظر صوت، لحن و تجوید در سطح خوبی قرار دارند.

بارانی گفت: نکته قابل توجهی که باعث تمایز مسابقات امسال با سال‌های گذشته شده، افزایش سطح علمی بانوان شرکت‌کننده به‌واسطه آموزش‌های حضوری و غیرحضوری و بهره‌گیری از مربیان باتجربه است که کاهش خطاها و ابهامات آنها را به همراه دارد.

وی درباره پویش «من حامی قرآنم» نیز توضیح داد: این پویش بسیار مفید و جالب است. اگر تک‌تک ما با چنین حرکت‌های توهین‌‎آمیزی مقابله نکنیم، شاید در آینده هم ادامه داشته باشد؛ بنابراین با برگزاری این مسابقات، تربیت حافظان و مرتلان بیشتر و عمل به قرآن می‌توانیم در این راستا گام مؤثری برداریم؛ زیرا بستر اصلی مقابله با چنین حرکت‌هایی، انس بیشتر با قرآن و برگزاری جلسات قرآنی است. هر کدام از شرکت‌کنندگان عضو یک خانواده هستند؛ در نتیجه نور قرآن را همراه خود به خانه و میان افراد خانواده می‌برند که تأثیرات معنوی و اخلاقی ویژه‌ای بر اعضای خانواده دارد و نوعی تربیت به شمار می‌آید.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha