ابراز رضایت از سطح کیفی و محل برگزاری مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4163071
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
گفت‌وگو با بانوان شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف

ابراز رضایت از سطح کیفی و محل برگزاری مسابقات سراسری قرآن

بانوان راه‌یافته به مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اصفهان از سطح کیفی رقابت‌ها، امکانات، داوری و محل برگزاری مسابقات ابراز رضایت کردند.

رقابت‌های بانوان در مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآنفاطمه میرزاعلیان، شرکت‌کننده روشندل در مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، 39 ساله و از اهالی شهرستان برخوار است. وی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: خداوند توفیق داد و امسال توانستم به مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در رشته حفظ 10 جزء راه پیدا کنم. سال 86 برای اولین بار در مسابقات مفاهیم قرآنی شرکت کردم و بعد از آن در مسابقات احکام، حفظ یک جزء تا پنج جزء و امروز هم حفظ 10 جزء شرکت کرده‌ و در رشته حفظ یک جزء و پنج جزء موفق به کسب رتبه‌ شده‌ام.

این بانوی حافظ قرآن افزود: سطح مسابقات خوب بود؛ سؤالات عادلانه مطرح شد و به نظر می‌رسید به‌طور تصادفی انتخاب شده باشد. بیشتر رقبا آمادگی کامل داشتند و این طبیعی است که هر کدام از ما وقتی در جایگاه خاصی قرار می‌گیریم، استرسی را تجربه کنیم که به فراموشی یا خطا منجر شود.

وی ادامه داد: به‌طور کلی، امکانات مناسبی برای برگزاری مسابقات فراهم شده بود؛ فردی را به‌عنوان همراه در کنار خود داشتم تا به من کمک کند. در ابتدای ورود با مشکلاتی مواجه شدم؛ ولی بعد از هماهنگی با مسئولان برگزاری مسابقات مشکلات برطرف شد.

میرزاعلیان درباره «پویش من حامی قرآنم» گفت: باید از افرادی که به ساحت مقدس قرآن کریم توهین کرده‌اند، اعلام برائت کنیم. به نظر من شرکت کردن در مسابقات قرآن، گامی در راستای تکریم و حمایت از قرآن و فعالیت‌های قرآنی است.

ابراز رضایت از محل برگزاری مسابقات

اکرم اسحاقیان، شرکت‌کننده رشته حفظ کل نیز به خبرنگار ایکنا از اصفهان اظهار کرد: متولد 1362 و از اهالی شهرستان خمینی‌شهر هستم. سال‌های پی‌ در پی در مسابقات اوقاف و نیز مسابقات ارشاد، اداره کار و بسیج شرکت کرده و رتبه‌هایی به دست آورده‌ام.

وی افزود: سطح کیفی مسابقات از نظر امکانات، اطلاع‌رسانی و رسیدگی به شرکت‌کنندگان نسبت به سال‌های گذشته بسیار ارتقا یافته است، به‌طوری که در جریان رقابت‌ها با مشکلی مواجه نشدیم.

این حافظ کل قرآن در خصوص محل برگزاری مسابقات گفت: آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) خمینی‌شهر انتخاب بسیار خوبی برای برگزاری این دوره از مسابقات بود؛ زیرا حال و هوای معنوی این مکان و نیز سیاحتی و کوهستانی بودن آن باعث تقویت روحیه شرکت‌کنندگان و کاهش استرس آنها می‌شود.

وی در خصوص داوری مسابقات بیان کرد: داوران اغلب در سطح رقابت‌های بین‌المللی هستند که موجب ارتقای سطح کیفی مسابقات شده است.

اسحاقیان تصریح کرد: پویش «من حامی قرآنم» از مهجور واقع شدن این کتاب مقدس جلوگیری می‌کند. افراد باید بدانند که قرآن فقط متنی برای خواندن نیست، بلکه فصاحت و بلاغت آن معجزه‌گونه است؛ به‌طوری که هر زمان به قرآن مراجعه کنیم، آموزه‌ای جدید برای ما به ارمغان می‌آورد.

رقابت‌های بانوان در مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن

قدرت قرآن را به دشمنان ثابت می‌کنیم

مریم مؤمنی نیز فعال قرآنی 17 ساله‌ای اهل شهرستان خمینی‌شهر است که به گفته خودش، برای کسب تجربه و آشنایی با فضای مسابقات در محل رقابت‌ها حضور پیدا کرده تا آمادگی لازم را برای شرکت در مسابقات سال‌های آینده به دست آورد. وی اظهار کرد: سابقه شرکت در مسابقات مشکات، دارالقرآن امام علی(ع) و اوقاف را در کارنامه خود دارم؛ همچنین می‌خواهم سال آینده در رشته حفظ کل مسابقات سراسری شرکت کنم.

این حافظ کل قرآن افزود: آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) به‌عنوان محل برگزاری مسابقات، انتخاب بسیار مناسبی برای شرکت‌کنندگان است و تمرکز آنها را افزایش می‌دهد؛ همچنین سطح مسابقات به‌دلیل عبور از مرحله شهرستانی و رسیدن به مرحله استانی بسیار بالاست و شرکت‌کنندگان از نظر حفظ، صوت، لحن و تجوید نیز سطح کیفی بسیار خوبی دارند.

وی به پویش «من حامی قرآنم» اشاره کرد و گفت: بنرهای این پویش را در فضای بیرونی حرم امضا کردم و به نظرم طرح بسیار خوبی است؛ زیرا هر چقدر ما اهالی قرآن حضور خود را در این عرصه پررنگ‌تر کنیم، قدرت قرآن به دشمنان ثابت می‌شود.

امکانات و فضای بسیار عالی مسابقات

ملیحه قاسمی، 43 ساله و شرکت‌کننده رشته دعاخوانی نیز در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان بیان کرد: چند سال پیش در این مسابقات شرکت کردم، ولی موفق به کسب رتبه نشدم. در مسابقات متعددی شرکت کرده‌ام؛ ولی این دوره مسابقات از نظر محتوا، امکانات و فضا بسیار عالی است.

وی ادامه داد: بعد از شیوع کرونا تاکنون در مسابقات شرکت نکرده بودم و اکنون که بازگشته‌ام، احساس می‌کنم تعداد شکرت‌کنندگان نسبت به قبل کمتر شده است؛ زیرا سالیان پیش استقبال از این مسابقات بیشتر بود. به نظرم، کم‌کاری نسبت به قرآن از جمله دلایل کاهش استقبال از این مسابقات است. شخصاً به‌عنوان یکی از دعاخوانان که در این کشور زندگی می‌کنم، در قبال مسائل دینی ادای دین نکرده‌ام.

این فعال رشته دعاخوانی تصریح کرد: قشر جوان آن‌طور که باید حمایت نشدند و شیرینی قرآن به آنها چشانده نشد؛ بنابراین شاهد کاهش تعداد افراد در این مسیر هستیم. جوانان به دنبال حقیقی بودن وعده‌ها و داشتن پشتوانه‌ای در این راه هستند. کسی که به سر منزل مقصود در این مسیر مطمئن نباشد، طبیعتاً سست‌قدم خواهد شد.

ضرورت اطلاع‌رسانی پویش «من حامی قرآنم»

امینه لطیفی، شرکت‌کننده 49 ساله در رشته دعاخوانی نیز به خبرنگار ایکنا از اصفهان گفت: مراکز دینی و قرآنی تلاش بسیاری برای جذب جوانان انجام می‌دهند؛ ولی باز هم به تلاش‌های بیشتری نیاز است و ان‌شاءاللّه مؤثر باشد.

وی بیان کرد: پویش «من حامی قرآنم» باعث جذب افراد به سمت قرآن می‌شود. چنین پویش‌هایی را باید اطلاع‌رسانی کنیم تا حامیان واقعی قرآن بیشتر جذب شوند. بسیاری از افراد حامی چنین حرکت‌ها و پویش‌هایی هستند؛ ولی به‌دلیل بی‌اطلاعی از این عرصه جا می‌مانند.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha