تمدید مهلت شرکت هیئت‌ها در طرح «حماسه هیئت»
کد خبر: 4164283
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

تمدید مهلت شرکت هیئت‌ها در طرح «حماسه هیئت»

مهلت شرکت هیئت‌ها در طرح «حماسه هیئت» تا روز هشتم شهریورماه تمدید شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، رویداد «حماسه هیئت» همچون سال گذشته در ایام ماه محرم و صفر از سوی سازمان هیئت‌ و تشکل‌های دینی درحال برگزاری است و هیئت‌ها باید اقدامات و برنامه‌های مختلف خود در زمینه‌های تربیتی، اجتماعی و فرهنگی را در سامانه این طرح اعلام کرده تا از سوی این سازمان حمایت و رسانه‌ای شود. 

هیئت‌های مذهبی، اتفاقات بزرگی را در کشور رقم می‌زنند که متأسفانه در جامعه تنها برگزاری مراسم‌ مذهبی هیئت‌ها مدنظر قرار گرفته است، در این طرح بناست نگاه مردم به هیئت‌ها تغییر یابد و این گزاره را به هیئت‌ها برسانیم که باید برای تمام اقشار مردم برنامه و اقدام داشته باشند. 

در طرح حماسه هیئت، اتفاقات خوب و رویدادهای اجتماعی و فرهنگی هیئت‌ها ابتدا شناسایی می‌شود. در گام دوم این اتفاقات داوری و ارزیابی می‌شود و برگزیده‌ها در سطح ملی حمایت می‌شوند. در نهایت در سومین گام روایت اقدامات هیئت‌ها در دستور کار قرار دارد تا به عنوان الگویی جریان‌ساز باقی هیئت‌‌ها باشد. 

هیئت‌های عزاداری در ایام محرم و صفر، به غیر از برگزاری مناسک عزاداری که رسالت اصلی آن‌ها است، برنامه‌های تربیتی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری مانند فعالیت در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تهیه جهیزیه و آزادسازی زندانیان، اطعام نیازمندان، آبرسانی به روستاهای محروم و ... را انجام می‌دهند که این برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی آن‌چنان که باید و شاید به گوش مردم نمی‌رسد. 

محور رویداد حماسه هیئت، خط محتوایی انسجام اجتماعی و همدلی است و قرار است تمرکز ویژه‌ای بر نشر خوبی‌ها صورت گیرد. در همین راستا هیئت‌های مذهبی تا هشتم شهریورماه فرصت دارند، با شرکت در این رویداداز طریق سامانه https://survey.porsline.ir/s/eg3xbZv، فعالیت و کنش هیئت خود را ثبت و به اطلاع سایر هیأت‌های کشور برسانند. فعالیت‌های برگزیده‌ هر استان مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha