عرضه کتاب و فیلم برای کمک به کودکان کار
کد خبر: 4174307
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
حامد علامتی مطرح کرد؛

عرضه کتاب و فیلم برای کمک به کودکان کار

مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه به هر کودکی در ایران زندگی می‌کند خدمات ارائه می‌کنند، گفت: کتاب و فیلم بهترین محصول فرهنگی است که در اختیار کودکان کار قرار داده می‌شود.

عرضه کتاب و فیلم راهکار مدیرعامل کانون پرورشی برای کمک به کودکان کاربه گزارش ایکنا، آینده کودکان کار خیابانی یکی از نگران کننده‌ترین مسائلی است که به هیچ وجه نباید از آن غفلت شود. کودکی که به جای بازی، تغذیه سالم، حضور در محیط پر از محبت خانواده، تحصیل و در یک کلام به جای زندگی سالم،  در محیط پرخطر، پر اضطراب، پر از فشار و آسیب نامتناسب با سن و سال خود در خیابان کار می‌کند و تغذیه و بهداشت مناسب هم ندارد، آسیب‌های ماندگار جسمی و روانی می‌بیند، آسیب‌هایی که به شدت حال و آینده این کودک را تحت تأثیر قرار می‌دهد.  

فعالان حوزه کودکان مدام در خصوص شرایط جسمی و روانی این کودکان هشدار می‌دهند و مطرح می‌کنند اگر به وضعیت این کودکان رسیدگی نشود احتمال تبدیل این کودکان در بزرگسالی به هنجارشکنان اجتماعی بسیار زیاد است. یکی از نهادهایی که برنامه‌های فرهنگی برای کودکان دارد کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان است اما این کانون چه برنامه‌ای برای کمک به کودکان کار خیابان دارد؟  

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به اینکه، چه برنامه‌ای برای کودکان کار خیابان از سوی کانون پرورشی اجرا می‌شود؟ گفت: برنامه‌های مربوط به کودکان کار دو قسمت است؛ برخی مناسبتی است مثلاً به مناسبت هفته کودک برای بچه‌های کار فیلم پخش می‌کنیم و یا در سایر مناسبت‌ها امکان تماشای فیلم‌های سینمایی را برای آنها فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه متولی کودکان کار سازمان بهزیستی است، گفت: در بخش دوم فعالیت ما با هماهنگی بهزیستی برای این کودکان فیلم، کتاب، مربی، انیمیشن و ... در طول سال ارائه می‌کنیم.

علامتی افزود: نشستی با مسئولان بهزیستی برگزار و عنوان کردیم که این کودکان هم کودکان ما هستند و به هر دلیلی مسئه‌ای برای آنها پیش آمده و والدین آنها مشکل داشته و اکنون کودک کار شده‌اند، دلیل نمی‌شود که ما این کودکان را رها کنیم.

وی به ارسال کتاب مستمر و ارتباط با مراکز فرهنگی هنری کانون پرورشی فکری و اجرای برنامه‌های مختلف در طول سال برای کودکان کار اشاره کرد و گفت: مثلاً در سینماها و سالن‌های تئاتر عدد مشخصی از صندلی‌ها به این کودکان اختصاص داده شده و بدون اسم می‌توانند در سالن‌های سینما و تئاتر حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود بیشتر این کودکان از اتباع هستند، آیا در ارائه خدمات تفاوتی بین کودکان ایرانی و کودکان مهاجر وجود دارد؟ گفت: به هر کودکی که در ایران زندگی می‌کند، خدمات ارائه می‌دهیم و برای ما تفاوتی وجود ندارد.

مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در پاسخ به این سؤال که آیا با محور کمک به کاهش آسیب‌های روانی و پیشگیری از ورود این کودکان به رفتارهای هنجارشکن، اقدامی برای این کودکان صورت می‌گیرد؟ گفت: کتاب و فیلم بهترین محصول فرهنگی است که در اختیار این کودکان قرار داده می‌شود.  

انتهای پیام
captcha