ایجاد حلقه وصل میان ملت‌ها، یکی از وظایف طلاب المصطفی است
کد خبر: 4174949
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
رئیس جامعه‌ المصطفی العالمیه:

ایجاد حلقه وصل میان ملت‌ها، یکی از وظایف طلاب المصطفی است

رئیس جامعه‌ المصطفی العالمیه گفت: یکی از وظایف دانش‌آموختگان جامعه‌ المصطفی ایجاد حلقه‌های وصل بین ملت‌ها است.

علی عباسی، رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه‌ المصطفی العالمیه شامگاه پنجشنبه بیستم مهرماه طی سخنرانی برخط در همایش «جایگاه، نقش و تأثیرگذاری دانش‌آموختگان المصطفی در هندوستان» که به همت نمایندگی المصطفی در دهلی نو برگزارشد، دانش‌آموختگان را سرمایه اصلی هر مرکز علمی و از افتخارات مجموعه‌های دانشی دانست و اظهار کرد: دانش‌آموختگان المصطفی ارزشمندترین سرمایه و پرافتخارترین دارایی جامعه‌ المصطفی به شمار می‌آیند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت کسب علم و دانش و بیان این که هیچ مکتبی به‌اندازه اسلام، انسان را به کسب علم و دانش تشویق و ترویج نمی‌کند، افزود: قرآن کریم در بخشی از آیه ۱۱ سوره مجادله می‌فرمایند؛ «...یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ»، علم چراغی است که به انسان مسیر شناخت خدا را نشان داده و مسیر سعادت آدمی را هموار می‌سازد؛ چرا که علم، تواضع، اخلاص و خشیت در برابر خداوند را به همراه دارد.

رئیس جامعه‌ المصطفی با اشاره به فرازی از آیه ۹ سوره زمر گفت: خداوند متعال در این آیه می‌فرمایند؛ «.. قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ ۗ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ»، عظمت انسان‌ها در گرو کسب علم و دانش است و مراد از علم علمی است که سبب معرفت الله شود؛ چرا که عالم بامعرفت به صفات الهی، خشیت نفس پیدا نموده و در مقابل پروردگار عالمیان خضوع می‌کند. بزرگی وجود در گرو کسب علم و معرفت است۔

استاد جامعه‌ المصطفی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی این نهاد علمی و بین‌المللی در عرصه بین‌الملل، ادامه داد: گستره حضور طلاب و دانش‌پژوهان در جامعه‌المصطفی که به برکت انقلاب اسلامی شکل‌گرفته، الگویی موفق در تدوین، تبیین و نشر علوم و معارف الهی است؛ یکی از وظایف دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی ایجاد حلقه‌های وصل بین ملت‌ها است.

حجت‌الاسلام‌ عباسی با اشاره به روابط دو کشور ایران و هند، رابطه هند و ایران را یک رابطه تاریخی، عمیق و بسیار مستحکم توصیف کرد و گفت: در شش قرن اخیر باتوجه‌به میراث مشترک تمدنی، شاهد بیشترین تعامل فرهنگی میان دو ملت ایران و هندوستان هستیم.

انتهای پیام
captcha