توانمندسازی مربیان پرورشی قائمشهری با اجرای طرح «شهر نماز» + عکس
کد خبر: 4175164
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

توانمندسازی مربیان پرورشی قائمشهری با اجرای طرح «شهر نماز» + عکس

طرح «شهر نماز» به منظور توانمندسازی مربیان پرورشی مدارس قائمشهر و آموزگاران پایه اول با همکاری آموزش و پرورش این شهر و مشارکت مؤسسه رهپویان حق قائمشهر برگزار شد.

توانمندسازی مربیان پرورشی قائمشهری با اجرای طرح «شهر نماز»

به گزارش ایکنا، دومین‌ همایش توانمندسازی مربیان پرورشی مدارس قائمشهر با هدف هم‌افزایی، انتقال تجربیات و انسجام برنامه‌های قرآنی، تربیتی و پرورشی سال جاری و اجرای طرح شهر نماز با حضور مهدی فاضلی، مدیر مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی(ص) شهرری و دارنده رتبه نخست جشنواره شیوه‌های نوین آموزش قرآن و نماز به کودکان از سوی مؤسسه رهپویان حق قائمشهر در سالن برادران این شهرستان برگزار شد.

وی در این همایش با اشاره به حضور یک هزار کودک قائمشهری در اجرای این طرح، گفت: قائمشهر یکی از الگوها و برترین‌های اجراکننده طرح شهر نماز در استان مازندران است.

فاضلی اضافه کرد: عزم و اراده گروه مدیریتی اداره آموزش و پرورش شهرستان و برنامه‌ریزی منظم و خلاق گروه اجرایی مدارس و با مدیریت مؤسسه رهپویان حق قائمشهر، بهترین نشانه موفقیت این طرح در استان است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بیش از ۲۰۰ مربی پایه اول و مربیان پرورشی در سه نوبت، اظهار کرد: طرح شهر نماز به دنبال آموزش نماز دو رکعتی بر مبنای خلاقیت، نشاط و شادی برای کودکان پایه اول است، چرا که احساس خوب و خاطره خوش کودکان از نماز، موجب جذب و گرایش آنها به خواندن نماز می‌شود.

این مدرس دوره‌های تربیت مربی کودکان اضافه کرد: نماز بهانه‌ای برای بهبود ارتباط کودکان با مادر و مربی است و این شروع خوش، نویدبخش دوام این امر مهم است.

در ادامه این مراسم یوسفی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش قائمشهر با تشکر از حضور گسترده مربیان پایه اول در این طرح به نقش مربیان تربیتی بر دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: سنگ بنای تربیت دینی با «نماز شیرین» بنا نهاده می‌شود و مربیان می‌توانند با بهره‌گیری از خلاقیت و روش‌های کودکانه این سنت را هر چه بهتر اجرا کنند.

یادآور می‌شود، در کنار برگزاری سه کارگاه برای مربیان پایه اول، کتاب و تابلوهای تشویقی نماز به مربیان حاضر در این کارگاه‌ها اهدا می‌شود. همچنین زمان برگزاری جشن شهر نماز در قائمشهر دی‌ماه با برنامه‌های متنوع خواهد بود.  

انتهای پیام
captcha