چهارمین دوره گفتگو‌های علمی ایران و چین در قم آغاز شد
کد خبر: 4175900
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

چهارمین دوره گفتگو‌های علمی ایران و چین در قم آغاز شد

چهارمین دوره گفتگو‌های علمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به میزبانی جامعه‌ المصطفی العالمیه از امروز سه شنبه 25 مهر به مدت دو روز در قم آغاز به کار کرد.

حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی، امروز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه در آیین افتتاحیه این دوره از گفتگو‌ها با اشاره به برگزاری چهارمین دوره گفتگو‌های علمی میان جامعه‌ المصطفی و دانشگاه‍های جمهوری خلق چین، اظهار کرد: محوریت این گفتگو‌ها در جمهوری اسلامی ایران با جامعه‌ المصطفی العالمیه و از سوی دانشگاه‌های جمهوری خلق چین با دانشگاه یونن است که به صورت رفت و برگشت انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به موضوع دوره‌های گذشته این گفتگو‌ها همچون صلح، اخلاق، عقلانیت و عدالت در آیین اسلام و کنفسیون، افزود: امروز دور چهارم این گفتگو‌ها را با موضوع «تبادل فرهنگی و توسعه علمی در جاده ابریشم» به مدت دو روز آغاز خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام رضایی ضمن خوشامدگویی به اساتید و اندیشمندان از جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، ادامه داد: گفتگو‌های علمی و دانشگاهی همواره می‌تواند بر سایر عرصه‌ها موثر واقع شود. اساتید دانشگاه‌ها و اندیشمندان، جهت دهنده افکار عمومی جوامع هستند؛ لذا این گفتگو‌ها با هدف نزدیکی بیشتر فرهنگی و علمی میان دو ملت برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی از ارائه مقالاتی از اندیشمندان دانشگاه‌های چین و جمهوری اسلامی ایران در این دوره از گفتگو‌ها خبر داد.

گفتنی است، چهارمین دور گفتگو‌های علمی و دانشگاهی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، صبح امروز سه‌شنبه به مدت دو روز در سازمان مرکزی جامعه‌المصطفی العالمیه آغاز به کار کرد.

انتهای پیام
captcha