کتابت نور و روشنی در کتابخانه‌ها
کد خبر: 4182821
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

کتابت نور و روشنی در کتابخانه‌ها

همزمان با ایام سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کودکان و نوجوانان سراسر کشور با شرکت در طرح سراسری کتابت قرآن کریم به کتابت ۶۰۴ صفحه از قرآن کریم در ۱۵ سطر اقدام کردند.

به گزارش ایکنا؛ طرح سراسری کتابت قرآن کریم با هدف تجلی و پیوند برنامه‌های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه‌های عمومی با برنامه‌های ترویج کتابخوانی در حال برگزار است؛ اقدامی که در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام گرفته است.

هدف برگزارکنندگان این طرح، با توجه به اهانت‌های اخیر به کتاب مقدس مسلمانان در اروپا و نظر به اینکه کتابت قرآن کریم سنتی دیرینه از زمان پیغمبر(ص) است، عنوان شده است.

این طرح به همت محافل قرآن و عترت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور انس بیشتر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با قرآن شکل گرفته که در ایام هفته کتاب از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان در ۳۱ استان کشور با اختصاص سهمیه کتابت به هر استان اجرا می‌شود.

کتابت نور و روشنی در کتابخانه‌ها

کتابت ۶۰۴ صفحه از قرآن کریم در ۱۵ سطر است

طرح سراسری کتابت قرآن کریم شامل کتابت ۶۰۴ صفحه از قرآن کریم در ۱۵ سطر است که بنا بر تعداد کتابخانه‌های عمومی هر استان، علاقه‌مندان محافل قرآن و عترت در استان‌ها تقسیم‌بندی شده است. بنا بر برنامه مصوب، مقرر شده تا هر استان با شناسایی علاقه‌مندان و تعداد صفحات در اختیار گذاشته شده این ویژه‌برنامه را برگزار می‌کند.

در پایان نیز با جمع‌آوری برگه‌های مرقوم شده به قرآن دست‌نویس توسط کودکان و نوجوانان در قطع رحلی صحافی شده و نسخه‌هایی منتشر خواهد شد.

کتابت نور و روشنی در کتابخانه‌ها

کتابت قرآن، عملی باشرافت است

محمدرضا اسفاری، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مورد طرح سراسری کتابت قرآن کریم که در هفته کتاب انجام گرفته است، گفت: با توجه به اینکه کتابت یک عمل باشرافت و یک سنت دیرینه است. وقتی دیدیم اهانت‌ها و هتک حرمت‌هایی در اروپا به قرآن شکل گرفت، خواستیم تا برای به حق بودن کلام الله و در راستای تکریم قرآن این کار را انجام بدهیم.

اسفاری یادآور ‌شد: قبل از این هم تیزری ساختیم که بیانیه‌ای در محکومیت به قرآن کریم توسط اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌ها خوانده شد و به صورت سراسری پخش شد.

وی با اشاره به کتابت قرآن توسط کودکان و نوجوان خاطرنشان کرد: وقتی نسل جدید را وارد این کار می‌کنیم و آنها پیش‌قدم می‌شوند، خودش نشان از این دارد که بچه‌ها این کار را دوست دارند. روزی که در پارک شهر بچه‌ها کتابت انجام می‌دادند استقبال خوبی شد و بچه‌ها بسیار با ذوق این کار را انجام می‌دادند.

انتهای پیام
captcha