روشنگری در حوزه نفوذ صهیونیسم نیازمند جهاد تبیین است + صوت
کد خبر: 4182959
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
سفر بر بال‌های کتاب/ «تبار انحراف»

روشنگری در حوزه نفوذ صهیونیسم نیازمند جهاد تبیین است + صوت

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدمهدی حسین‌پور» معتقد است: نفوذ با هدف ضربه زدن به ادیان و عیان ساختن ردپای یهود و صهیونیسم در مصائب و اتفاقات تاریخ صدر اسلام و شخص پیامبر اکرم(ص) تا شهادت ائمه‌ اطهار(ع) نیازمند نگرشی تبیینی و عزمی جهادی است.

مجموعه پنج جلدی «تبار انحراف» گردآوری‌شده توسط «حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدمهدی حسین‌پور» و «حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی رضایی‌آدریانی» است که توسط نشر شهید کاظمی منتشر شده است. این کتاب تبارشناسی انحراف با محوریت یهود در دوران بیست‌وپنج ساله امامت پس از پیامبر(ص) تحت اشراف «حجت‌الاسلام‌ولمسلمین مهدی طائب» است.

اصل و اساس این پژوهش، برگرفته از تحقیقات و دروس تاریخ حجت‌الاسلام‌ولمسلمین مهدی طائب است که به همت محققان نام برده به‌شکل مجموعه معظم پنج جلدی آماده شده است. اما در روندی مستمر پس از چند نوبت چاپ و بررسی مواردی که نیازمند توضیح بیشتر یا منبع‌یابی دقیق‌تر بودند، چاپ جدید با اضافات و منابع جدید توسط آقایان محمدمهدی حسین‌پور و مجتبی رضایی‌آدریانی از فضلای رشته تاریخ صورت گرفت تا بیش از پیش برای طرح در مجامع علمی مهیا شود.

آنچه در ادامه می‌آید ششمین گزارش از سلسله گزارش‌های خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) است و به مناسبت سی‌ویکمین هفته کتاب در قالب معرفی کتاب به گفت‌وگو با نویسنده آن پرداخته‌ایم.

این‌بار دلیل خلق اثر از زاویه دید نویسنده و خالق آن با روایتی متفاوت و صریح مورد پرسش قرار می‌گیرد. گفت‌وگوهایی که علاوه بر وجه معرفی و شرح دلیل نگارش، نگاه نقادانه‌ای را در بطن خود میزبانی می‌کند، نقدی عادلانه، منصفانه و موشکافانه. با گزارش و گفت‌وگوی ایکنا با حجت‌الاسلام‌ولمسلمین سیدمحمدمهدی حسین‌پور و مجموعه پنج جلدی کتاب «تبار انحراف» همراه باشید.

کد

ایکنا- جناب حسین‌پور حوزه آثار پژوهشی در کنار جریان‌سازی و آگاهی‌بخشی که در بطن و بنیان خود برای دامنه گسترده مخاطبان از محققان و پژوهشگران گرفته تا عموم مخاطبان و علاقه‌مندان به حوزه اندیشه‌ورزی دارد همواره گام نهادن در مسیر تهیه و تدوین آنها در قالب مجلدات، خاصه همین اثر عظیم مجموعه پنج جلدی کتاب تبار انحراف از نگرش‌های و دلایل متعددی در مسیر چرایی تولید بهره میبرند. دلایل و زمینه حرکت شما برای تهیه این اثر چه بود و چه اهدافی را در پس پشت تدوین و نگارش این مجموعه پیگیری می‌کردید؟

یکی از مسائلی که همواره دغدغه بزرگان و عامه مردم بوده آن است که حوادثی که در طول تاریخ به‌ ویژه از دوران حضرت موسی(ع) اتفاق افتاده، نفاق‌ها و انحرافاتی که در آن دوران شکل می‌گیرد از کجا ناشی شده ‌است و چه علل و عواملی در آن دخیل است؟ با کمی دقت درمی‌یابیم ریشه تمام این اتفاقات ناگواری که از دوران حضرت موسی(ع) و بعد از ایشان رخ می‌دهد به قوم یهود و بنی‌اسرائیل بازمی‌گردد.

در مواجهه با این مولفه و گزاره کلان این سوال پیش می‌آید که چرا بنی‌اسرائیل تا این حد خودسر و سرکش بوده ‌است؟ چرا قرآن کریم تا این حد ماجراهای بنی‌اسرائیل و یهود را ذکر می‌کند و به آن توجه دارد؟

در کتاب آسمانی مسلمانان در آیه شریفه 82 سوره مبارک مائده خداوند متعال می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُواۖ»؛ با توجه به این آیه این پرسش پیش می‌آید چرا خداوند عز و جل، یهود را به عنوان دشمن‌ترین مردم نسبت‌به مسلمانان معرفی می‌کند و آنها را هم‌ردیف مشرکان در دشمنی ذکر می‌کند؟ چرا برخی از مهمترین غزوات پیامبر(ص) مانند «غزوه خیبر» با یهودیان رخ می‌دهد؟ چرا در تمام وقایع ناگوار در طول تاریخ به نقش پیدا و پنهان یهود برمی‌خوریم؟ در حالی ‌که آنها از نظر عِده و عُده هیچگاه قومی بزرگ و مطرح نبوده‌اند؟ آیا حوادث ناگوار دیگری که برای پیامبر(ص )و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) اتفاق می‌افتد، آبشخورشان یهودیان نبوده‌اند؟

این‌ها و دَه‌ها سوال دیگری که از این دست وجود دارد، ما را بر آن داشت تا تحت عنایات «حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی طائب» و همراهی استاد بزرگوار «حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی رضایی» به بررسی این موضوع در تاریخ بپردازیم که ماحصل آن در کتاب «تبار انحراف» متجلی شد. نکته حائز اهمیت آنجاست که خروجی این کارهای پژوهشی و انعکاس آنها در کتاب یاد شده نتایج عجیب، متفاوت و در نوع خود منحصربه‌فردی را در برداشت.

با توجه به آنکه تاکنون در این زمینه کار پژوهشی صورت نگرفته بود می‌توان این کار را اولین و تنهاترین پژوهش کامل تاریخی درباره «تبارشناسی انحراف یهودیان» دانست که می‌تواند مانند یک دایره‌المعارف تاریخی و مرجعی برای پژوهش و پژوهشگران قرار گیرد.

روشنگری در حوزه نفوذ و ظلم تاریخی صهیونیست‌ها نیازمند جهاد تبیین است + صوت

ایکنا- جناب حسین‌پور این روزها فصلی دیگر از شقاوت اقدامات و امتداد تفکر رژیم صهیونیستی را در مواجهه با ملت مسلمان و مردم مظلوم غزه و فلسطین شاهد هستیم. گاه همه این حوادث و اتفاقات دست به دست یکدیگر می‌دهد تا بیندیشیم که چرا از زمان حضرت موسی(ع) تا پیامبر اکرم(ص) و از تاریخ صدر اسلام تا به امروز، در هر اتفاق تلخی که برای مسلمانان به وقوع پیوسته را می‌توان به رصد رد پای یهود و تفکر صهیونست‌ها نشست. حال که مجموعه پنج جلدی «تبار انحراف» با بینش پژوهشی منتشر شده این پرسش پیش می‌آید که با وجود تلاش‌های مستمر صهیونیست‌ها در قلب تاریخ، دستکاری اسناد و مدارک دال بر دخالت و نفوذ آنها در اقدامات خرابکارانه در جهان و به ویژه میان مسلمانان یافتن منابع مستند و متقن کاری سخت و دشوار است. شیوه و ترتیب مداقه شما و همکارانتان در تهیه این کتاب بر چه محورها و اسنادی استوار بود که مورد پذیرش تام و تمام مخاطب قرار گیرد؟ به بیان ساده‌تر صحت‌ و سقم این منابع برای شما و دیگر همکارتان در تهیه این کتاب با چه رویکرد و محورهایی به ثبوت رسیده که شما براساس متقن بودن این اسناد دست به نگارش این مجموعه زده‌اید؟

باید به این نکته دقت شود که ما در بحث محتوای این کتاب به یک منبع، یک گروه، یا یک مذهب بسنده نکرده‌ایم. از تمامی آنچه که در تاریخ موجود بوده و در مذاهب مختلف بر آنها اشارت شده در این کتاب مورد روایت قرار گرفته تا همه دیدگاه‌های موجود را مطرح کرده باشیم. این نگاه بر آن اساس صورت گرفت تا بتوانیم جلوی برخی انتقادها مبنی‌بر آنکه این کتاب تنها بازتاب‌دهنده یک دیدگاه، یا یک نگرش، یا یک عقیده یا یک مذهب است را بگیریم.

نکته دوم آن‌که کار ما از دوران قبل‌از اسلام، دوران صدر اسلام تا دوران معاصر را دربرمی‌گیرد. اگر به وضعیت تاریخی یهود، بنی‌اسرائیل و مشکلاتی که آنها در طول تاریخ ایجاد کرده‌اند نگرشی عمیق و پژوهشی داشته باشیم، می‌بینیم که آنها از همان ابتدا تلاش داشتند تا در وجود تمام ادیان الهی خللی وارد کنند. این شیوه آنها استمرار داشته  تا زمانی ‌که به دین مقدساسلام و دوران  پیامبر مکرم اسلام می‌رسیم. آنها حتی این شکل و شیوه فعالیت را بعد از رحلت پیامبر(ص) به شکل گسترده‌تر و صد البته مخفیانه‌تر انجام داده‌اند. تمامی این فرازوفرود تاریخ مورد رصد قرار گرفت و از منابع مختلف تاریخی، مستن و متقن جمع‌آوری شده‌ است.


بیشتر بخوانیم

شهدا متعلق به همه مردمند + صوت

رحماندوست: اثر یک نویسنده با خاك و فرهنگ كشورش هویت می‌گیرد + صوت


البته آن‌چنان‌که گفتم قوم یهود با توجه به آنکه عِده و عُده بسیار کمی داشته‌اند و همواره ترس از نابودی در میان آنها در اغلب فرازهای تاریخی وجود داشته، کلیه اقدامات خرابکارانه و طی کردن مسیر نفوذ آنها با هدف ضربه زدن به ادیان به شکل مخفی صورت گرفته است. آنها به شکلی کاملاً مخفیانه و زیرکانه تلاش می‌کردند میان تمام کسانی که صاحب مقام، کرسی، جایگاه و منصبی بودند نفوذ کنند.

درست بر همین اساس است که شاهدیم ریشه تمام فتنه‌های تاریخی با محوریت مؤلفه‌های دینی به آنها برمی‌گردد. تک‌تک این موارد در قالب و شیوه ریشه‌یابی در این کتاب و پیش‌از این در قالب یادداشت‌ها و مقاله‌هایی در مجلات علمی و تخصصی با همین محور منتشر شده ‌است. نکته دیگر آنکه بسیاری از مؤلفه‌های مطرح‌شده در قالب بخشی از اطلاعات مستند این مجموعه پیش ‌از این اسنادش در قالب کارهای پژوهشی در محیط‌های آکادمیک، علمی و حوزوی منتشر شده و تمامی آنها نیز موجود است.

کد

ایکنا- برای آشنایی بیشتر با محتوا و شیوه بازتاب فعالیت‌های پژوهشی در مجموعه پنج جلدی کتاب «تبار انحراف»؛ بریده و گوشه‌ای از اطلاعات آن یا نمونه‌ای از حوادث و اتفاقات روایت شده در این اثر را معرفی می‌کنید؟

به عنوان نمونه در این اثر با اسناد متعدد این مهم بازتاب داده شده که ریشه تمامی انحرافاتی که در خلفای اموی یا حتی عباسیان شاهد هستیم در میان قوم یهود به‌وجود آمده است. وقتی‌که با دقت به ریشه تمام مصیبت‌هایی که برای اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به وجود آمده نگاه می‌کنیم، می‌توانیم رد پایی از یهود در آن‌ اتفاق‌ها را مشاهده کنیم.

برای مثال تنها یک نمونه را عنوان می‌کنم. همه می‌دانیم که «ابن ملجم مرادی» قاتل امیرمؤمنان، حضرت علی(ع) است. اگر به تاریخ مراجعه کنیم و به ردپای احادیث نگاهی ویژه داشته باشیم، می‌بینیم که «ابن ملجم مرادی» در زمان زندگانی حضرت علی(ع) به‌عنوان یک یهودی و یهودی‌زاده معرفی ‌شده است. یهودی‌زاده‌ای که درنهایت حضرت علی(ع) را به شهادت می‌رساند. این نکته عجیبی است که اصالت آن توسط اسناد تاریخی به ثبوت رسیده است. همچنین درباره شهادت یا مصیبت‌هایی که دیگر ائمه اطهار(ع) متحمل شده‌اند، ردپای یهود در آنها مشهود است.

تمام تلاش خود را به کار بردیم تا تمامی این اطلاعات و اسناد را در این مجموعه معظم، عظیم، گسترده و سترگ با مخاطبان قسمت کنیم.

کد

ایکنا- با چنین دامنه‌ای که از اطلاعات و اسناد این مجموعه ارائه دادید مخاطبان هدف این اثر چه گروهی را شامل می‌شوند؟

با توجه به مؤلفه‌هایی که اشاره داشتم و به‌ جهت نبود منبع مستقل و مستند در این حوزه، در گام نخست؛ دامنه مخاطبان این مجموعه را محققان و پژوهشگران تشکیل می‌دهد، تا آنها را با حقایق مخفی در تاریخ بهتر آشنا کنیم.

در ادامه هدف ما آن است تا با همت و همراهی جامعه محققان، نخبگان و پژوهشگران این عرصه بتوانیم مسئله نفوذ، نیات پلید یهود و تفکر صهیونیستی را با اسناد مهمی که تا به امروز مخفی مانده بود را به عموم مردم بشناسانیم تا به نوعی «جهاد تبیینی» در این زمینه صورت گیرد. به ویژه در این ایام که اسرائیل و صهیونیسم غاصب با تمام توان و تجهیزات ممکن درحال نسل‌کشی مردم مظلوم فلسطین است، اگر مردم جهان به‌ ویژه مسلمانان با این تبار ننگین و قوم ظالم بهتر آشنا شوند و بدانند که اینها همان کسانی هستند که از ابتدا با هدف نابودی و به انحراف کشیدن اصل اسلام و مسلمانان پای به میان مسلمانان گذاشته‌اند آن زمان است که هیچ وجدان سلیمی بی اعتنا به این وضعیت وخیم نمی‌ماند.

اگر این فکر و روشنگری تبیینی در قامت جهاد علم، انتقال دانش و معارف آن صورت گیرد؛ آن زمان همه با تمام توان به مقابله خواهند آمد.

به جِد معتقدم درحال‌حاضر جای معرفی چنین کارهایی بسیار خالی است. در مدتی که این مجموعه پنج جلدی کتاب «تبار انحراف» را چاپ کرده‌ایم بازخوردهای بسیار خوبی را دیدیم. خروجی آن بازخوردها موید این نکته مهم است که مخاطبان ما تشنه چنین مسائلی بودند. آن‌گونه که خودشان این مسائل را در قالب پیام‌ها و ارتباطاتی که با آنها گرفتیم بیان کرده‌اند.

امیدوارم این رابطه مبارکی که به واسطه این کتاب در مسیر آگاهی‌بخشی با مخاطبان شکل گرفته، مستمر باشد تا بتوانیم هر چه بیشتر، بهتر و گسترده‌تر از طریق دامنه اطلاعات مکتوب چه به شکل کاغذی و چه برخط در فضای مجازی با مخاطبان خود در ارتباطی مستمر باشیم تا  این روشنگری‌ها بیشتر و گسترده‌تر صورت بگیرد. در پایان امیدوارم شاهد روزی باشیم که دنیای ما خالی و عاری از ظلم‌های رژیم اشغالگر قدس شود.

روایت و گزارش از امین خرمی

انتهای پیام
captcha