اعلام اسامی برترین کتاب‌خوانان کودک و نوجوان
کد خبر: 4184399
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

اعلام اسامی برترین کتاب‌خوانان کودک و نوجوان

اسامی برترین کتاب‌خوانان کودک و نوجوان عضو مراکز کانون در سال 1402 در شرایطی اعلام شد که در میان اسامی پنج کودک برتر اعلام شده نام کودکی با ۶۵۵ کتاب خوانده‌شده در ۸ ماه بیش از همه چشم‌ها را به خود خیره کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آمار به بهانه هفته کتاب و کتابخوانی و اجرای پویش ملی کتابخوانی کانون از سامانه جامع عملکرد مراکز کانون استخراج شده و بر اساس آن مانلی محمودان از مرکز فرهنگی هنری شماره ۸ کانون تهران با ۶۵۵ کتاب خوانده‌شده به‌عنوان نفر اول، باران عبدالله‌زاده از مرکز شماره یک کانون مهاباد استان آذربایجان غربی با ۵۳۰ کتاب مطالعه‌شده نفر دوم و ماهور تقی‌پور از مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون ارومیه استان آذربایجان غربی با ۵۲۶ کتاب مطالعه‌شده نفرسوم این بررسی آماری معرفی شده‌اند.

همچنین از تارا سلیمانی عضو مرکز فرهنگی هنری کانون قصر شیرین استان کرمانشاه با ۴۲۱ کتاب مطالعه‌شده به‌عنوان نفر چهارم و محمدمهدی بنی‌اسدی عضو مرکز فرهنگی هنری کانون سرایان استان خراسان جنوبی با ۳۸۹ کتاب خوانده شده به‌عنوان نفر پنجم در بین کتابخوانان برتر کانون پرورش فکری نام برده شده است.

به گزارش ایکنا؛ امانت‌دهی کتاب یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بیش از ۱۰۳۰ مرکز کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است، مراکزی که بر اساس همین آمار بیش از یک میلیون و ۵۸۰هزار جلد کتاب در همین بازه زمانی به بچه‌ها امانت داده‌اند.

در عین حال، در مراکز کانون فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی با هدف مطالعه کتاب اجرا می‌شود، فعالیت‌هایی مانند معرفی کتاب، کتابخوانی، شعرخوانی، قصه‌گویی، نقاشی یا سفال‌گری و اجرای نمایش با استفاده از شخصیت‌های کتاب از جمله فعالیت‌های کتاب‌محور کانون است.

انتهای پیام
captcha