عظمت انسان برای عاملان به کلام خداست
کد خبر: 4185043
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
حجت‌الاسلام علی عباسی:

عظمت انسان برای عاملان به کلام خداست

رئیس جامعه المصطفی گفت: بر اساس آموزه‌های اسلامی، عظمت واقعی و وجودی انسان متعلق به کسانی است که برای خدا می‌آموزند، برای خدا به علم خود عمل می‌کنند و برای خدا این پیام الهی را در عالم نشر می‌دهند.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه عصر امروز پنجشنبه 9 آذرماه در دیدار سفیر جدید کشورمان در کنیا، با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) در سخنانی اظهار کرد: خداوند متعال نعمت‌های متعددی را به بشریت ارزانی داشته که در رأس آن وجود مبارک حضرت محمد(ص) است، لذا طلاب حوزه‌های علمیه به ویژه طلاب غیرایرانی، سفیران و مبلغین مکتب اسلام و تشیع هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: همه ما غرق در نعمت‌های الهی هستیم، اما برخی از این نعمت‌ها از اهمیت بسیار مهم‌تری برخوردار است. یکی از مهم‌ترین این نعمت‌ها، مامور شدن رسولانی از میان مردم به عنوان هدایتگر، بهترین الگو و واسطه فیض الهی است. البته به ظرفیت و عظمت روحی بزرگی نیاز است تا انسانی مجرای فیض معارف الهی گردد و بتواند از یک سو این حقایق متعالی را دریافت نماید و از دیگر سو مسئولیت رساندن پیام خدا به انسان‌ها را عهده‌دار شود.

حجت‌الاسلام عباسی، رسالت انبیاء را منزه نمودن انسان از تباهی‌ها خواند و تصریح کرد: آلودگی‌های فراوانی در مسیر انسان وجود دارد که با آن‌ها آزمایش می‌شود. در این مسیر به راهنمایی نیاز است تا فضایل را به او بشناساند و آلودگی‌ها را بزداید و انسان‌ها را به علم و حکمت آگاهی بخشد.

وی این مسئولیت را پس از انبیاء بر عهده علمای جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اهتمامی که اسلام برای تشویق به علم‌آموزی و برجسته‌سازی جایگاه علما دارد و در هیچ مکتب دیگری نیز به چشم نمی‌خورد، به جهت همین رسالت علماست.

رئیس جامعه المصطفی با تاکید بر عظمت جایگاه علم و عالم در قرآن و روایات، اظهارکرد: ایمان و علم دو ابزار مهم انسان برای حرکت در مسیر هدف نهایی است. ایمان مسیر را به انسان نشان می‌دهد و علم چراغ راه است. بر اساس آموزه‌های اسلامی، عظمت واقعی و وجودی انسان متعلق به کسانی است که برای خدا می‌آموزند، برای خدا به علم خود عمل می‌کنند و برای خدا این پیام الهی را در عالم نشر می‌دهند.

حجت‌الاسلام عباسی، طلاب جامعه المصطفی را پرچمدار تمدنی با مبانی حیات‌فردی و اجتماعی جدید و الهی در سراسر جهان برشمرد و تصریح کرد: این رسالت مهمی است که هیچ شخص و گروه دیگری در جهان توانایی یا داعیه آن را ندارد. پیروزی حق، وعده قطعی الهی و مسیر نهایی نظام خلقت است و هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر اراده خداوند را نخواهد داشت و قطعا شما در مسیر درست تاریخ حرکت می‌کنید.

در ادامه علی غلام‌پور سفیر جدید ایران در کنیا ضمن قدردانی از فعالیت‌های علمی و بین‌المللی جامعه المصطفی بر توسعه همکاری‌های علمی المصطفی با مراکز علمی و دانشگاهی نایروبی تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha