10 جلد کتاب پیرامون جعفر ابن ابیطالب(ع) جمع‌آوری کرده‌ایم
کد خبر: 4185659
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
حجت‌الاسلام رفیعی:

10 جلد کتاب پیرامون جعفر ابن ابیطالب(ع) جمع‌آوری کرده‌ایم

رئیس مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی المصطفی گفت: پیرامون حضرت جعفر ابن ابیطالب(ع) 10 جلد کتاب جمع‌آوری کرده‌ایم که در روز همایش رونمایی خواهیم کرد.

ناصر رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی عصر امروز دوازدهم آذرماه در دهمین پیش نشست همایش بین‌المللی حضرت جعفر ابن ابیطالب(ع) با موضوع «شهادت حضرت جعفر(ع) در جنگ موته و تأثیر فقدان آن حضرت در حوادث سقیفه» در نمایندگی المصطفی اصفهان، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به تشریح کلامی از آیت‌الله العظمی جوادی آملی در باب سیره حضرت زهرا (س) از کتاب «اسوه بشریت» ایشان پرداخت.

وی افزود: کتاب‌های زیادی از سوی غیر مسلمانان در خصوص شخصیت حضرت زهرا (س) به رشته تحریر درآمده است که برای نمونه می‌توان به کتاب «فاطمه دختر پیامبر (ص)» از کریستوفر کلوهسی اشاره کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در خصوص مجموعه تحقیقات، کتب، موسوعه‌ها و مقالات ارائه شده به همایش بین‌المللی حضرت جعفر ابن ابیطالب (ع) گزارشی ارائه کرد و ادامه داد: 10 جلد کتاب در این باب جمع آوری شده که در روز همایش رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، در باب شخصیت حضرت جعفر (ع) اذعان کرد: ایشان نمونه یک مبلغ بین‌المللی، یک مبلغ جهانی، یک گفت‌وگوی تمدنی و یک گفت‌وگوی با ادیان است.

ناصر رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن

وی در بخش دیگری از سخنان خود «فردمحوری» را از ویژگی‌های مهم حضرت جعفر (ع) بیان کرد و گفت: فرد محوری بسیار مهم است و یک فرد می‌تواند تأثیر شگرفی در حوادث بگذارد؛ مانند شخصیت حضرت امام خمینی (ره) که از قم انقلاب کردند.

در این نشست علمی، ابتدا دو مقاله از مقالات منتخب ارائه شده در همایش با موضوعات «مبانی قرآنی سیره حضرت جعفرابن ابیطالب (ع)» و «الگوی ایثار و شهادت در سیره حضرت جعفربن ابیطالب (ع)» ارائه شد.

انتهای پیام
captcha