دانشگاهیان ایتالیا خواستار تحریم مؤسسات آکادمیک صهیونیست شدند
کد خبر: 4186532
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹

دانشگاهیان ایتالیا خواستار تحریم مؤسسات آکادمیک صهیونیست شدند

به دنبال موج تظاهرات گسترده در شهر رم ایتالیا در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه دانشگاهیان ایتالیا هم با امضای طوماری خواستار تحریم مؤسسات آکادمیک رژیم اشغالگر شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از رأی الیوم، روزنامه عبری جروزالم پست از تجدید امضای یک طومار در محافل دانشگاهی ایتالیا گفت که خواستار تحریم مؤسسات دانشگاهی و تحقیقاتی در رژیم اشغالگر اسرائیل شده است.

این طومار که در آن به جنایات رژیم استعمارگر و غیرقانونی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی و محاصره غزه پرداخته برای نخستین بار در سال 2016 تهیه و با حمایت قابل توجهی در این کشور همراه شده بود.

گروهی متشکل از 168 چهره دانشگاهی در ایتالیا در سال 2016  جنبشی را برای تحریم موسسه فناوری تکنیون در حیفا به جرم همدستی با اشغالگری نظامی در سرزمین‌های فلسطینی و جنگ غزه آغاز کردند.

امانوئل دالا توره، استاد فیزیک دانشگاه بار-ایلان، گفت که مسئولین دانشگاهی ایتالیا دعوت آنها به تحریم دانشگاهیان رژیم صهیونیستی را رد کرد، اما این جنبش از آن زمان به بعد شتاب قابل توجهی پیدا کرده است، به طوری که بیش از 4000 چهره دانشگاهی در تاریخ 7 نوامبر 2023 یادداشتی را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری و احترام به حقوق بشردوستانه بین‌المللی شدند و در پایان از دانشگاه‌های ایتالیا خواستند که روابط خود را با مؤسسات دانشگاهی اسرائیل قطع کنند.

در این یادداشت جدید آمده است که اسرائیل 75 سال است که به طور غیرقانونی سرزمین فلسطین را اشغال کرده است و درباره حق اسرائیل برای موجودیت در داخل مرزهای 1967 تردید وجوود دارد.

در همین حال فعالان حامی فلسطین  نیز پرچم فلسطین را در برج معروف پیزا در ایتالیا آویختند و علیه تجاوزات  رژیم اشغالگر و جنایات هولناک آن علیه مردم نوار غزه شعار سر دادند که ویدئوهای آن با بازتاب گسترده ای روبه رو شد.

این در حالی است که در ایتالیا هم همزمان با شهرهای دیگر جهان هزاران نفر در شهر رم با برپایی تظاهرات جرایم رژیم اشغالگر را در حق مردم غزه محکوم کردند. آنها شعار می‌دادند: آزادی برای فلسطین است. انتفاضه تا پیروزی، نتانیاهوی قاتل، اسرائیل فاشیست تروریستی.

در همین حال برخی از تظاهرات‌کنندگان نیز پرچم برافراشته اسرائیل در مقابل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در رم را پایین آوردند.

انتهای پیام
captcha