دلسردی مسلمانان آلمان به خاطر حمایت دولت از اسرائیل
کد خبر: 4187840
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳

دلسردی مسلمانان آلمان به خاطر حمایت دولت از اسرائیل

حمایت دولت آلمان از رژیم صهیونیستی و حمله آن به غزه، باعث شده تا مسلمانان این کشور نسبت به عملکرد یکجانبه دولت در حمایت از رژیم صهیونیستی دلسرد شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربیه نیوز 24، پس از حمله جنبش حماس در تاریخ 7 اکتبر گذشته که به کشته شدن حدود 1200 اسرائیلی منجر شد، رژیم صهیونیستی حمله همه جانبه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده است که تاکنون بیش از 18 هزار نفر درجریان آن جان خود را از دست داده‌اند.

این درحالی است که مسلمانان آلمان و به ویژه فلسطینی‌تبارها که نزدیکان و اقوامی در غزه دارند، از عملکرد دولت آلمان در برخورد با این موضوع ناخرسند و دلسرد شده‌اند.

لبنی شموط از مسلمانان مقیم آلمان است که دوستان و نزدیکانی در غزه دارد. او هر روز اخبار مربوط به فلسطین را دنبال می‌کند و نسبت به حمایت یکجانبه آلمان از اسرائیل و اقدامات آن ناراضی است.

رابرت هابک، معاون صدر اعظم آلمان در پیامی ویدئویی درباره تحولات در فلسطین گفت: اینکه امنیت اسرائیل بخشی از آلمان است، بدان معناست که امنیت اسرائیل برای ما به عنوان یک کشور ضروری است. او افزود که آلمان در قبال اسرائیل مسئولیتی تاریخی دارد زیرا در جریان هولوکاست 6 میلیون یهودی کشته شده‌اند. نسل پدربزرگ و مادربزرگ من بودند که می‌خواستند زندگی یهودیان را در آلمان و اروپا از بین ببرند. اما اکنون آلمان موظف است که برای تحقق وعده حمایت و حفاظت از یهودیان کمک کند.

بنی شموط بر این باور است که با طرح اینگونه سخنان فضای کمی برای منتقدان اسرائیل باقی می‌ماند و در نتیجه این وضعیت، مسلمانان آلمان احساس می‌کنند دولت آلمان به هیچ وجه نماینده آن‌ها نیست و برای حمایت از آن‌ها اقدامی انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام
captcha