برگزاری مراسم اعتکاف در قدیمی‌ترین مسجد اروپا
کد خبر: 4190470
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

برگزاری مراسم اعتکاف در قدیمی‌ترین مسجد اروپا

مسجد امام علی (ع) هامبورگ به عنوان مسجد جامع و یكی از قدیمی‌ترین مساجد اروپا، هفدهمين مراسم معنوی اعتکاف را در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه  ۲۵ تا ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴ ( پنجم تا هفتم بهمن 1402) برگزار خواهد کرد.

برگزاری مراسم اعتکاف در قدیمی‌ترین مسجد اروپابه گزارش ایکنا به نقل از مرکز اسلامی هامبورگ، مسجد امام علی (ع)  از مؤمنان علاقه‌مند به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف دعوت کرده که تا تاریخ ۱۰ ژانویه ( 20 دی‌ماه) آمادگی خود را اعلام کنند.

نکات مهم درباره ثبت‌نام طبق اعلام مسجد امام علی(ع)

شرکت در مراسم معنوی اعتکاف برای همه برادران و خواهران مسلمان با هر ملیت و از هر منطقه‌ای ممکن است.

با توجه به درخواست گسترده خواهران و برادران مؤمن، جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف و به علت ظرفیت محدود مسجد، از میان متقاضیان واجد شرایط قرعه‌کشی به عمل خواهد آمد. اولویت با کسانی است که در مراسم اعتکاف برای اولین بار ثبت‌نام کنند.

از علاقه‌مندان دعوت می‌شود جهت ثبت نام صرفأ از طریق لینک ثبت نام اقدام کنند. ضروری است جهت ثبت‌نام هر شخص یک فرم جداگانه تکمیل شود.

جهت جلوگیری از تضییع حق دیگر مشتاقان، تنها در صورتی‌که تصمیم جدی بر انجام اعتکاف دارید، اقدام به ثبت‌نام کنید؛ در غیـر این صورت فرد دیگری را از فیض حضور در مراسم اعتکاف محروم کرده و به لحاظ شرعی مسئول خواهید بود.

داوطلبان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف بعد از ثبت‌نام در صورتی‌که ایمیل تأییدیه ثبت‌نام را دریافت کردند لازم است مبلغ ۳۰ یورو بابت مقداری از هزینه‌ها (غذای سحر، افطار و …) را به حساب مرکز اسلامی هامبورگ و با عنوان «اعتکاف ۲۰۲۴» واریز کنند؛ بعد از واریز، ثبت‌نام قطعی خواهد شد.

در صورت تأیید ثبت‌نام و عدم واریز وجه تا تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ (28 دی‌ماه) ثبت نام لغو و فرد دیگری جایگزین خواهد شد.

نکات مهم احکام اعتکاف

عزیزانی که از سایر شهرها به هامبورگ می­‌آیند و هامبورگ وطنشان محسوب نمی‌­شود باید برای روزه این سه روز، قبلاً در وطنشان نذر کرده باشند. حتما قبل از نذر کردن باید از تأیید ثبت‌نام خود توسط مرکز اسلامی هامبورگ مطلع شوند. لذا قبل از حصول اطمینان ثبت‌نام از طرف مرکز اسلامی از نذر خودداری کنید.

از آنجایی كه معتكفین باید قبل از اذان صبح روز ۱۳ رجب (پنج شنبه ۲۵ ژانویه) در مسجد حضور داشته باشند و نیت روزه کنند، امکان اسکان برای خواهران و برادران در شب قبل از آن (چهارشنبه ۲۴ ژانویه) در مسجد وجود دارد.

مدت اعتكاف حداقل سه روز است، اما اگر شخصی نتواند هر ۳ روز اعتکاف را در مراسم مسجد شرکت کند یا ظرفیت مسجد تکمیل شده باشد، می تواند فقط یك روز را رجائاً (به قصد ثواب) روزه بگیرد و معتکفین را همراهی کند.

جهت آشنایی بیشتر با اعتکاف و احکام آن، مركز اسلامی هامبورگ جزوه ای را تهیه کرده است كه برای ملاحظه آن می­‌توانید اینجا را کلیک کنید.

نکات مهم درباره اقامت سه روزه در مسجد

پذیرش معتکف و توزیع سحری و افطاری با کارت انجام می‌شود. توزیع کارت به افرادی که ایمیل تأییدیه شرکت در برنامه اعتکاف را دریافت کرده‌اند در روز چهارشنبه ۲۴ ژانویه از ساعت ۱۶ انجام می‌شود.

پذیرایی از معتکفین محترم در این روزهای اعتکاف (شامل سحر و افطار)، توسط مرکز اسلامی هامبورگ انجام خواهد شد.

آوردن وسایل شخصی مانند مسواک، کیسه خواب، پتو، حوله ، دمپایی و غیره … بر عهده خود افراد است.

از نیکوکاران مؤمن و خداجو دعوت می‌شود جهت بهره‌مندی از اجر عظیم افطاری دادن به روزه‌داران مراسم اعتکاف، در اطعام و پذیرایی روزه‌داران مشاركت کرده و به معاونت فرهنگی یا روابط عمومی مراجعه کنند.

شماره حساب جهت  واریز:

Kontoinhaber: Islamisches Zentrum Hamburg e.V.

Kontonummer: 1022229502

BLZ: 20050550

Bank: Hamburger Sparkasse

IBAN: DE10200505501022229502

BIC: HASPDEHHXXX

عنوان واریز:  Itikaf  ۲۰۲۴

انتهای پیام
captcha