توسعه و تقویت دیپلماسی قرآنی در همایش بین‌المللی «رسالات الله»
کد خبر: 4191074
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

توسعه و تقویت دیپلماسی قرآنی در همایش بین‌المللی «رسالات الله»

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نخستین همایش بین‌المللی «رسالات الله» را با رویکرد توسعه و تقویت دیپلماسی قرآنی ایران اسلامی 16 دی برگزار می‌کند.  

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین همایش بین‌المللی «رسالات الله» به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رویکرد توسعه و تقویت دیپلماسی قرآنی برگزار می‌شود.
 
تبیین و ترویج ظرفیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل؛ جریان‌سازی، اثربخشی و الگوسازی در تعاملات بین‌المللی قرآنی و تأسیس شبکه تعاملی نخبگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام از جمله اهداف برپایی این همایش اعلام شده است.

بر اساس این گزارش نوآوری‌های همایش عبارتند از تجلیل و تقدیر از دو تفسیر شیعی «تسنیم» علامه جوادی آملی و اهل سنت با نام «التحریر و التنویر ابن عاشور».

در این همایش از نخبگان، اندیشمندان و نمایندگان مراکز قرآنی کشورهای تونس، مصر، عراق، روسیه، لبنان، مالزی، سنگال، تایلند، هندوستان و پاکستان جهت تعامل و انعقاد یادداشت تفاهم در راستای هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی دنیای اسلام در محورهای متعددی دعوت به عمل آمده است.

از جمله محورهای اعلام شده برای این همایش طبع و نشر قرآن کریم؛ خوشنویسی، تذهیب و کتاب‌آ‌رائی؛ حفظ قرآن کریم؛ آموزش قرائت قرآن کریم؛ علوم و معارف قرآنی؛ تفسیر قرآن کریم و بانوان قرآنی و رسانه‌های ارتباط جمعی قرآنی است.

این همایش شنبه، ۱۶ دی ساعت ۸ صبح در تهران، تقاطع خیابان شهید مطهری و مفتح، دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران (تالار شهید مفتح) برگزار خواهد شد.

توسعه و تقویت دیپلماسی قرآنی در همایش بین‌المللی «رسالات الله»

انتهای پیام
captcha