نخستین ختم قرآن بانوان مبلغ مصری در مسجد سیده نفیسه
کد خبر: 4196380
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

نخستین ختم قرآن بانوان مبلغ مصری در مسجد سیده نفیسه

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر از آغاز نخستین محفل ختم قرآن ویژه بانوان مبلغ مصر در مسجد سیده نفیسه در قاهره خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر با اعلام این خبر در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک، تصریح کرد: این برنامه قرآنی پس از نماز ظهر در مصلای بانوان مسجد سیده نفیسه آغاز می‌شود.

وزارت اوقاف مصر همچنین خبر داده است: در هفته آینده 11 نشست هم‌اندیشی در مراکز اسلامی برگزار می‌شود و در کنار آن نشسته‌های آموزشی در مورد مهم‌ترین مسائل دینی و فرهنگی بحث و تبادل‌ نظر خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری این دوره‌ها در چارچوب نقش این وزارتخانه در گسترش اندیشه‌های اعتدال‌گرایانه، آگاهی‌بخشی به مسائل دینی و اجتماعی، القای ارزش‌های متعالی و اخلاق شایسته و آموزش جوانان در زمینه مسائل دینی و ملی است. این اقدامات با توجه به فعالیت‌های تبلیغی، علمی، فرهنگی و علاقه به ایجاد آگاهی دینی، مقابله با افراط‌گرایی و در راستای فعالیت‌های تبلیغی صورت می‌گیرد.

در سال‌های اخیر وزارت اوقاف مصر تأکید زیادی بر تبلیغ اندیشه‌های اعتدال‌گرا داشته است، بسیاری ضمن انتقاد از این تبلیغات آن را پوششی دینی برای نظامیان در مصر توصیف کرده‌اند. به گفته این منتقدان هرگونه انتقاد از فساد اداری و یا مواضع سیاسی حکومت کنونی، با زدن برچسب افراط‌گرایی نادیده گرفته می‌شود و نهادهای دینی به‌ویژه وزارت اوقاف نیز در این جریان نقشی برجسته دارند. نهادهای دینی و اسلامی مصر در پاسخ فعالیت‌های خود را فراتر از اقدامات حکومتی و در راستای مبارزه با سوءاستفاده از احساسات دینی مردم عنوان می‌کنند که منجر به رشد افراط‌گرایی و بدنامی اسلام در عرصه بین‌المللی می‌شود، امری که در نهایت به زیان اسلام و قرآن خواهد بود.

انتهای پیام
captcha