ضرورت بازتاب رسانه‌ای کنگره بین‌المللی جندی شاپور
کد خبر: 4197932
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
دکتر مخبر دزفولی تأکید کرد:

ضرورت بازتاب رسانه‌ای کنگره بین‌المللی جندی شاپور

چهل و هفتمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر محمد رضا مخبر دزفولی نایب رئیس کمیته برگزار و بر ضرورت بازتاب رسانه‌ای کنگره بین‌المللی جندی شاپور تاکید شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مباحث مطرح شده در این جلسه در مورد بحث و بررسی برنامه‌های کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در سال ۱۴۰۳، گزارش امور اجرایی کنگره بین‌المللی جندی شاپور و گزارش سفر استانی سمنان و همایش اجرا شده در این شهرستان بود.
دکتر مخبر دزفولی در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده در کمیته فرهنگ و تمدن و همچنین همایش‌ها و جلسات خوبی که در شهرستان شاهرود پیرامون احیا و پاسداشت فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی برگزار شد، اظهار داشت: این فعالیت‌ها بسیار خوب است و باید با قوّت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند تا ان‌شاءلله بتوانیم در بهتر شناساندن فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در جهان اقدامات موثری انجام دهیم.
نایب رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام در خصوص کنگره جندی شاپور تأکید کرد: باید یک پیوست رسانه‌ای برای این کنگره داشته باشیم مثلا فیلم مستندی ساخته شود تا کسانی که در مورد جندی شاپور اطلاعات موثق و عمیق ندارند با این مستند آگاه شوند. نهاد‌های مختلف از جمله صدا و سیما و دانشگاه تهران در این خصوص کمک خوبی می‌توانند انجام دهند.


در ابتدای این جلسه دکتر مهدی نوید ادهم، دبیر کمیته گزارشی از سفر تیم اعزامی کمیته فرهنگ و تمدن به استان سمنان، شهرستان شاهرود و برگزاری دو نشست کارشناسی با فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولان شهرستان شاهرود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود ارائه کرد که در آن جلسه و بر اساس هماهنگی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شد اولین دانشکده فرهنگ و تمدن در شهرستان شاهرود در آینده نزدیک تشکیل شود.


در ادامه جلسه اعضا سایر اقدامات و پیشنهاد‌های در دست اقدام را مطرح کردند که یکی از آن‌ها رونمایی از کتاب «از جندی شاپور تا دانشگاه تهران» بود.
دکتر مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم و نایب رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام ضمن تاکید بر اهمیت بازتاب رسانه‌ای این کنگره بر تشکیل ستاد رسانه‌ای کنگره تأکید کرد.
وی در خصوص اهمیت مراکز فرهنگی سمنان تصریح کرد: ما به عنوان کمیته فرهنگ و تمدن توجه لازم را به میراث فرهنگی داشته باشیم.
در ادامه جلسه سایر موارد مربوط به کنگره بین المللی جندی شاپور و اقدامات و تمهیدات لازم در خصوص این کنگره به بحث و بررسی گذاشته شد.

انتهای پیام
captcha