اعجاز قرآن درباره زوال قطعی رژیم صهیونیستی + فیلم
کد خبر: 4208554
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵
حجت‌الاسلام حسینی تشریح کرد:

اعجاز قرآن درباره زوال قطعی رژیم صهیونیستی + فیلم

یک قرآن‌پژوه با ارائه شواهدی از اعجاز عددی قرآن در سوره‌های مختلف به‌ویژه سوره إسراء، نابودی رژیم صهیونیستی بر مبنای آیات را امری قطعی توصیف کرد که نشانه‌های آن نیز امروز آشکار شده است.

پیشبینی قطعی زوال رژیم صهیونیستی با استفاده از اعجاز عددی قرآن

به گزارش ایکنا، اعجاز قرآن در جنبه‌های مختلف از دیرباز مورد توجه پژوهشگران مسلمان و غیرمسلمان بوده است. این اعجاز به‌ویژه در زمینه ادبی و لغوی موضوع پژوهش‌های مختلفی بوده و برای قرن‌ها آثاری در این موضوع تألیف شده است، با این حال موضوع اعجاز عددی قرآن در چند دهه اخیر به شکلی جدی‌تر مورد پژوهش قرار گرفته است. بررسی‌های آماری از حروف قرآن حاکی از تناسبات و نظمی شگفت‌انگیز است که به گفته بسیاری نمی‌تواند تصادفی و اتفاقی باشد. از این‌رو برخی پژوهشگران با بررسی بیشتر این جنبه به نتایج اعجاب‌آوری دست یافته‌اند.
از سویی با وجود آنکه بیش از هفت دهه از تشکیل رژیم صهیونیستی می‌گذرد، این رژیم هیچ‌گاه از ارتکاب جنایت علیه مردم فلسطین و به تبع آن کشورهای منطقه بازنایستاده است، در این میان جامعه بین‌المللی و نهادهای مسئول آن با وجود تمام ادعاها برای حمایت از صلح و حقوق بشر تاکنون هیچ اقدام مؤثری علیه این جنایات نکرده‌اند و این رژیم با وقاحت تمام و با پشتیبانی کامل آمریکا تاکنون با بی‌اعتنایی کامل به قوانین بین‌المللی، به جنایت‌های خود ادامه داده است، با این حال بسیاری معتقدند این یاغی‌گری دیری نخواهد پایید و به‌زودی شاهد زوال این رژیم خواهیم بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله حسینی، قرآن‌پژوه و محقق دینی با بررسی اعجاز ریاضی قرآن به‌ویژه در سوره‌های مبارکه اسراء و کهف معتقد است که با توجه به این اعجاز قرآن می‌توان نتیجه گرفت، نابودی رژیم صهیونیستی حتمی است. به گفته وی نشانه‌های این زوال هم‌اکنون نیز آشکار شده است. او همچنین به انتقاداتی که برخی از پژوهشگران به موضوع اعجاز قرآنی و پیش‌بینی‌هایی از این‌دست، مطرح کرده‌اند، پاسخ می‌گوید. مشروح گفت‌وگوی ایکنا با این پژوهشگر قرآنی را می‌خوانیم:

ایکنا ـ شما در بحث خود از نابودی رژیم صهیونیستی از نظر قرآن و پیش‌بینی آن در قرآن کریم ابتدا به بحث اعجاز ریاضی قرآن پرداخته‌اید، ممکن است مقدمه‌ای در این زمینه بیان کنید؟

همانگونه که مطرح کردید، ابتدا لازم است مقدمه‌ای ذکر شود و این مقدمه را نخست باید از اعجاز عددی قرآن و یا فراتر از آن از اعجاز در قرآن و جنبه‌های پنهان این کتاب آسمانی آغاز کرد.

 باید تأکید کنم که به گفته بسیاری، قرآن ظاهر و باطنی دارد. قرآن نه تنها از نظر گفتاری معجزه است، بلکه از جهت تصویری از جهت بلاغت، کتابت، عددی، تصویرسازی و صنایع ادبی یک معجزه است. جنبه‌های مختلف اعجازی قرآن در کتاب‌های مختلف از قدیم بیان و در سال‌های اخیر بیشتر از گذشته به آن پرداخته شده است. در رابطه با اعجاز عددی قرآن باید مقدمه‌ای از پدید آمدن اعداد و حروف داشته باشیم. امام علی(ع) می‌فرماید کل کتاب‌های آسمانی در قرآن خلاصه می‌شود و کل قرآن در سوره حمد و کل سوره حمد در بسم‌الله و کل بسم‌الله در باء بسم الله و من نقطه تحت باء بسم الله هستم.

اشعار زیادی نیز در این زمینه وجود دارد اما این موضوع نیز حقیقتی دارد. همانطور که جهان تکوین و جهان ملک و همه امور محسوس در جهان از یک ذره به وجود آمده و جهان روزی در ذره بوده به همین صورت تمام علوم و اطلاعات بشری نیز از حروف و حروف نیز از اجتماع نقطه بوجود آمده است. حدیث امام علی(ع) را نیز از این جنبه می‌توان فهمید. ارتباط بین حروف و اعداد در حساب ابجد را نیز می‌توان دید. برخی ارتباط میان این حروف و اعداد از قدیم مورد توجه معماران، شاعران و علما بوده و در گذشته نیز به این موضوع بسیار پرداخته شده است.  

ایکنا ـ با توجه به این مقدمه آیا می‌توان قرآن را دارای اعجاز عددی دانست؟

  به ضرس قاطع می‌توان گفت که در قرآن هیچ حرف اضافه‌ای وجود ندارد و نمی‌توان هیچ حرف و کلام آن را جابجا کرد. تمام حروف قرآن از سوی خداوند با هدفی خاص بیان و در جای خاص قرار گرفته است.

حروف و اعداد به شکلی حساب شده در قرآن به‌ کار رفته است. به عنوان مثال در دو سوره‌ای که با حروف مقطعه شروع و این حرف به قاف ختم می‌شود، یعنی سوره مبارکه شوری و سوره مبارکه ق به یک تعداد از حرف قاف یعنی 57 بار از این حرف استفاده شده است. در حالی که تعداد آیات یکی از این سوره‌ها 2.5 برابر سوره دیگر است، اما به یک اندازه از حرف ق استفاده شده است. این موضوع اتفاقی نیست، چون خداوند در قرآن کریم هرجا از حضرت لوط(ع) سخن به میان آورده از آن به قوم لوط تعبیر کرده اما در سوره مبارکه ق از تعبیر «اخوان لوط» بهره برده است و اینگونه تعداد قاف‌ها برابر است.

لذا نمی‌توان منکر اعجاز عددی و حرفی قرآن شد، اینکه خداوند در قرآن کریم تصریح کرده است با کلمات، حضرت ابراهیم(ع) را امتحان کرده(بقره/ 124) و به آدم اسماء الهی را آموخته است(بقره/ 31) حاکی از اهمیت حروف و کلمات است.

پیشبینی قطعی زوال رژیم صهیونیستی با استفاده از اعجاز عددی قرآن

ایکنا ـ با توجه به این اعجاز عددی آیا می‌توان نابودی رژیم صهیونیستی را بر مبنای قرآن پیش‌بینی کرد؟

همانگونه که گفته شد، خداوند در قرآن کریم به زبان ریاضی و حروف نیز سخن گفته است. برای بهره‌گیری از  اعجاز عددی قرآن و پیش‌بینی زوال رژیم صهیونیستی باید به پیش‌بینی‌های  قبلی قرآن به شکل ریاضی توجه کرد. اموری که اکنون محقق شده و تاریخی هستند و با توجه به این پیش‌بینی‌ها می‌توان فرمولی را استخراج کرد تا دیگر پیش‌بینی‌های قرآن را نیز درک کرد. به عنوان مثال در سوره مبارکه روم در آیات یک تا چهار این سوره مبارکه شکست ایرانیان از رومیان پیش‌بینی شده است. «غُلِبَتِ الرُّومُ ﴿۲﴾ فِي أَدْنَى الْأَرْضِ وَهُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَيَغْلِبُونَ ﴿۳﴾ فِي بِضْعِ سِنِينَ لِلَّهِ الْأَمْرُ مِنْ قَبْلُ وَمِنْ بَعْدُ وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ ﴿۴﴾: در نزديكترين سرزمين [ولى] بعد از شكستشان در ظرف چند سالى به‌زودى پيروز خواهند شد(۳)[فرجام] كار در گذشته و آينده از آن خداست و در آن روز است كه مؤمنان از يارى خدا شاد مى‏‌شوند(۴)» کلمه «بضع» در زبان عربی به عددی از 3 تا 6 اطلاق می‌شود. در این سوره مبارکه اگر از کلمه «بضع» تا «هم» را بشمریم 6 کلمه داریم و در واقع نیز رومیان بعد از 6 سال دوباره ایرانیان را شکست دادند.

در ارتباط با سوره کهف نیز می‌بینیم در آیه 25 از این سوره مبارکه آمده است: «وَلَبِثُوا فِي كَهْفِهِمْ ثَلَاثَ مِائَةٍ سِنِينَ وَازْدَادُوا تِسْعًا ﴿۲۵﴾ [اصحاب کهف] سیصد سال در غارشان ماندند و نُه سال به آن افزودند». ممکن است در نگاه نخست از این بیان قرآن تعجب کنیم، اما در واقع این حساب با توجه به سال‌های قمری و شمسی صحیح است قبل از ذکر عدد 300 در سوره کهف، در آیات 9 تا 25 این سوره مبارکه به موضوع اصحاب کهف پرداخته شده است، از ابتدای آیه 9 یعنی «أَمْ حَسِبْتَ» تا ابتدای آیه 25 یعنی «وَلَبِثُوا فِي كَهْفِهِمْ» اگر تعداد کلمات را بشماریم 300 کلمه داریم که همان عدد ذکر شده بعد از كَهْفِهِمْ بوده است.     

با این ترتیب می‌توان این قاعده را استخراج کرد که هرجا خداوند از عدد استفاده کرده قبل از عدد به همان تعداد حرف و کلمه به‌کار برده است یا آن آیه و کلمه از نظر ابجدی مساوی با آن عدد است که متناسب با این آیه است. با این فرمول ما به پیش‌بینی زوال رژیم صهیونیستی پرداخته و روابط آن را کشف کرده‌ایم.  

در آیه 21 سوره مبارکه مائده آماده است: «یَا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتِي كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ وَلَا تَرْتَدُّوا عَلَى أَدْبَارِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِينَ﴿۲۱﴾ اى قوم من به سرزمين مقدسى كه خداوند براى شما مقرر داشته است درآييد و به عقب بازنگرديد كه زيانكار خواهيد شد(۲۱)» از این آیه تا آیه 104 از سوره مبارکه اسراء را در نظر می‌گیریم: «وَقُلْنَا مِنْ بَعْدِهِ لِبَنِي إِسْرَائِيلَ اسْكُنُوا الْأَرْضَ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ جِئْنَا بِكُمْ لَفِيفًا ﴿۱۰۴﴾ از سویی در آیه چهارم از این سوره مبارکه نیز آمده است: وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا ﴿۴﴾ و در كتاب آسمانى[شان] به فرزندان اسرائيل خبر داديم كه قطعاً دو بار در زمين فساد خواهيد كرد و قطعاً به سركشى بسيار بزرگى برخواهيد خاست(۴)».

تعداد کلماتی که قبل از آیه 104 سوره مذکور که خبر آمدن وعده دوم را به بنی‌اسرائیل و نابودی آنان داده ـ «فاذا جاء وعد الاخره» ـ 1444 یا 1445 کلمه می‌شود که بستگی به نحوه شمارش کلمات دارد. با این حال در تفاوت اعداد باید محدودیت و خطای انسانی را در نظر گرفت اما در اصل پیش‌بینی و حدود آن نمی‌توان تردید کرد.

ایکنا ـ گفته می‌شود محاسباتی اینگونه در صورتی که محقق نشود، موجب سست شدن اعتقاد و وهن قرآن خواهد شد، به‌ویژه آنکه محاسبات ابجدی، نظمی برساخته و وضعی است که تکوینی نیست و گفته می‌شود تحت تأثیر عقاید حروفیه و پیش‌تر فیثاغوریان در یونان است، علاوه بر این شیوه نوشتن اعداد به حروف منسوخ شده است، در پاسخ به این انتقادات چه می‌توان گفت؟

ما ادعا نمی‌کنیم که این حادثه در این تاریخ مشخص حتماً واقع خواهد شد، ما برداشت خود را ارائه کرده‌ایم و در این محاسبات هم با سال عبری، میلادی و هجری به سال مخصوصی اشاره می‌شود و موضوع کتاب نیز این است که آیا نظم ریاضی قرآن کریم یک تصادف است یا یک پیش‌بینی؟ هیچ کس نمی‌تواند در این زمینه ادعایی قطعی داشته باشد، ما با توجه به محاسبات، نظر خود را مطرح کرده‌ایم. اما امروز می‌بینیم که روند امور درباره رژیم صهیونیستی به شکلی رقم خورده که مقدمات آن ایجاد شده است و دژ هیمنه این رژیم در حال فرو ریختن است و انشاءالله به‌زودی و در همین سال‌ها زوال این رژیم را خواهیم دید.

با این حال و با وجود آنکه ما با توجه به دانش بشری خود که خطاپذیر است، دست به تببین اعجاز ریاضی قرآن کریم زده‌ایم، اما نمی‌توان ارتباط تنگاتنگ بین ریاضیات و حروف قرآن کریم را انکار کرد و به نظر تناسبات موجود نمی‌تواند اتفاقی باشد.

 
گفت‌وگو: سعید عدالت‌جو 
انتهای پیام
captcha