ارتشیان همواره برای آرامش و امنیت پایدار تلاش می‌کنند
کد خبر: 4210911
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
فرمانده لشگر ۸۴ لرستان:

ارتشیان همواره برای آرامش و امنیت پایدار تلاش می‌کنند

امیر مراد خوش‌کنار با بیان اینکه ارتشیان همواره در کنار مردم هستند و در جریان سیل، زلزله و کرونا خدمت‌رسانی خوبی به مردم داشته‌اند، گفت: نیروهای ارتش دوشادوش سایر نیروهای مسلح همواره برای آسایش، آرامش و امنیت پایدار و باثبات تلاش می‌کنند.

امیر مراد خوش‌کنار، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 84 لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، امیر مراد خوش‌کنار، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 84 لرستان در مراسم رژه نیروهای مسلح لرستان که 29 فروردین‌ماه در خرم‎آباد برگزار شد، با تبریک به‌مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: لبیک گفتن ارتش به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفعی و به یکباره نبود، ارتش از همان روزهای اول سال 42 با ارتباط با مراجع تقلید و وجود جوانان مؤمن و انقلابی در بدنه ارتش راه خود را انتخاب کرد و نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز ارتش جمهوری اسلامی ایران و اینکه نمونه بارز نقش ارزش را باید در رژه 19 بهمن‌ماه سال 1357 جست‌وجو کرد، افزود: این رژه تأثیر مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت کمااینکه امام راحل(ره) در توصیف این روز فرمودند: «آن روز احساس کردم انقلاب اسلامی پیروز است» و رهبر معظم انقلاب نیز در دیداری که با ارتشیان داشتند از رژه 19 بهمن‌ماه سال 57 به عنوان یک حرکت شتناب‌دهنده در پیروزی انقلاب اسلامی یاد کردند.

خوش‌کنار با بیان اینکه در دوران رژیم ستم‌شاهی یکصد نفر از ارتشیان در زندان بودند، 15 نفر به شهادت رسیدند، 30 نفر در حبس ابد بودند، اضافه کرد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی 72 نفر از افسران و درجه‌داران ارتش به شهادت رسیدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 84 لرستان با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا قبل از شروع جنگ تحمیلی 704 شهید را تقدیم انقلاب کرده است، اظهار کرد: ارتش در دوران حیات خود بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کرده است کمااینکه اولین شهید ترور سپهبد قرنی از ارتش بود و آخرین شهید ترور ارتش نیز سپهبد علی صیادشیرازی بود.

وی به نقش ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی با تمام وجود برای دفاع از کشور به میدان آمد و 48 هزار نفر از ارتشیان تقدیم انقلاب، ایران و امنیت این مرز و بوم شده‌اند.

خوش‌کنار با اشاره به اینکه ارتشیان همواره در کنار مردم هستند و در جریان سیل، زلزله و کرونا خدمت‌رسانی خوبی به مردم داشته‌اند، تصریح کرد: بعد از جنگ تحمیلی نیز ارتش نهایت تلاش خود در حفاظت از مرزهای کشور در غرب و جنوب را به کار گرفته است و 20 شهید را در مبارزه با کرونا و هشت شهید را در دفاع از حرم تقدیم کرده است.

وی در پایان گفت: نیروهای مخلص ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشادوش با سایر نیروهای مسلح همواره برای آسایش، آرامش و امنیت پایدار و با ثبات تلاش می‎کنند.

یادآور می‌شود، رژه موتوری نیروهای مسلح استان لرستان با حضور مسئولان لشکری، کارکنان ارتش از جمله یگان تیپ 184 شهید فتح‌الهی، تیپ 284 شهید رستمی، آمادگاه مهماتی شهید الماسیان و همچنین سایر نیرو‌های مسلح استان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha