بازدید از بناها و محوطه‌های تاریخی سیستان‌وبلوچستان رایگان است
کد خبر: 4210973
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
فردا

بازدید از بناها و محوطه‌های تاریخی سیستان‌وبلوچستان رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: به‌مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی بازدید از ابنیه‌های تاریخی استان فردا، ۳۰ فروردین ماه رایگان شد.

موزهبه گزارش ایکنا ازسیستان‌بلوچستان،‌ به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان،‌ محمدهادی طهرانی‌مقدم، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان‌و‌بلوچستان اظهار کرد: به‌مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، بازدید از تمامی ابنیه‌ها و محوطه‌های تاریخی استان در روز ۳۰ فروردین ماه رایگان است.

وی در ادامه افزود: شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با عنوان «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» انتخاب شده است و ایکوموس (شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها سازمانی برای نگهداری و پاسداری از اماکن میراث فرهنگی در سراسر جهان) به کشورها توصیه کرده که در این باره برنامه‌های خود را ارائه دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان‌و‌بلوچستان گفت: در این استان بیش از ۱۶۰۰ بنا و محوطه تاریخی ثبت شده وجود دارد که در این روز برای بازدید عموم علاقه‌مندان به صورت رایگان دایر خواهد بود و راهنمایان نیز توضیحات لازم را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha