برگزاری جشنواره معارفی «رسا» در دانشگاه‌های استان مرکزی
کد خبر: 4211523
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

برگزاری جشنواره معارفی «رسا» در دانشگاه‌های استان مرکزی

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان مرکزی از برگزاری جشنواره نهج‌البلاغه «رسا» در استان خبر داد و افزود: این جشنواره در قالب 5 بخش و 4 محور و در مراحل دانشگاهی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی حسنوند، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان مرکزی

حجت‌الاسلام علی حسن‌وند، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری اولین جشنواره ملی نهج‌البلاغه در دانشگاه‌های کشور خبر داد و افزود: این جشنواره در 5 بخش و 4 محور در مراحل دانشگاهی، استانی و کشوری و تحت عنوان «رسا» برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام جهت شرکت در این جشنواره ملی از 13 ماه رجب سال گذشته آغاز و تا ابتدای ماه رجب امسال ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: مرحله دانشگاهی این جشنواره در استان مرکزی تا 19 مرداد سال جاری به اتمام خواهد رسید و برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی که زمان آن متعاقباً اعلام می‌شود، راه خواهند یافت. علاقمندان جهت شرکت در جشنواره به سایت http://rasanahad.ir مراجعه کنند.

حسن‌وند حوزه‌های ادبی، هنری، پژوهش، رسانه و معارف را بخش‌های پنجگانه جشنواره یاد شده بیان کرد و افزود: داستان‌نویسی، شعر، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه نویسی سرفصل‌های بخش ادبی و جشنواره هنری شامل محو رهای نقاشی، طراحی پوستر، اینفوگرافی، خوشنویسی و عکس‌نوشته است.

دبیر جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان در استان نماهنگ، پادکست، موشن‌گرافی، راه‌اندازی رسانه مجازی را از سرفصل‌های بخش رسانه‌ای جشنواره برشمرد و اظهار کرد: رسانه مکتوب (نشریه)، تدوین کتاب و مقاله با رویکرد میان‌رشته‌ای، ارائه محتواهای آموزشی و تربیتی سرفصل‌های بخش پژوهش و مفاهیم نهج‌البلاغه، دوره آموزشی نهج‌البلاغه، حفظ نهج‌البلاغه و کتابخوانی سرفصل بخش معارف هستند.

حسن‌وند با اشاره به محورهای چهارگانه جشنواره همچون خانواده، آرمان‌گرایی، دشمن‌شناسی و مدیریت و حکمرانی، اضافه کرد: سبک زندگی، تربیت فرزند و فرزندآوری عناوین محور خانواده. دشمن‌شناسی از دیدگاه نهج‌البلاغه، استکبارستیزی و مقاومت در نهج‌البلاغه عناوین محور دشمن‌شناسی. مهدویت و انتظار، ایمان و امید، مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی و عبودیت از عناوین محور آرمان‌گرایی. مبارزه با فساد، روحیه جهادی، رشد اقتصادی، تولید علم و فناوری از منظر نهج‌البلاغه از عناوین محور مدیریت و حکمرانی هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره فوق ویژه دانشجویان، کارکنان، اساتید و خانواده آنان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: خوشبختانه دانشگاهیان از این طرح استقبال خوبی داشتند و می‌توان امیدوار بود پس از گذشت مدت زمان کوتاهی مضامین این کتاب ارزشمند و شریف در جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha