تقویت فرهنگ غنی اسلامی یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتدار ایران است
کد خبر: 1389658
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
حجت‌الاسلام رهبر:

تقویت فرهنگ غنی اسلامی یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتدار ایران است

گروه سیاسی: امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ گفت: فرهنگ از همه مسائل مهم‌تر است و اگر در جامعه فرهنگ متعالی اسلام جاری باشد سایر امور نیز سامان می‌یابد و تقویت فرهنگ غنی اسلامی یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتدار ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، امام جمعه اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» که برای سال جاری انتخاب شده است، گفت: فرهنگ و اقتصاد دو مسئله محوری برای اقتدار هرچه بیشتر جمهوری اسلامی و ملت ایران است.
وی با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ گفت: فرهنگ از همه مسائل مهم‌تر است و اگر در جامعه فرهنگ متعالی اسلام جاری باشد سایر امور نیز سامان می‌یابد و تقویت فرهنگ غنی اسلامی یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتدار ایران است.
امام جمعه اصفهان با ذکر اینکه مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی در این سال‌ها نسبت به تقویت فرهنگ داشته‌اند، افزود: طرح مسائلی چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم از سوی ایشان حکایت از دغدغه‌های رهبری در زمینه مسائل فرهنگی دارد.
حجت‌الاسلام رهبر با بیان اینکه در این سالها دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری از سوی مسئولان به خوب برطرف نشده است، عنوان کرد: مسئولان باید با همت و مدیریت جهادی برای حل مشکلات فرهنگی تلاش کنند و از ظرفیت عظیم ملت ایران برای تقویت فرهنگ اسلامی استفاده شود.
امام جمعه اصفهان اظهار کرد: با سر دادن چند شعار و برگزاری چند همایش مشکلات فرهنگی حل نخواهد شد و از سوی دیگر دشمنان از هر فرصتی برای رخنه ایجاد کردن در جامعه استفاده می‌کنند، لذا نیازمند دقت و هوشیاری مسئولان و مردم در زمینه فرهنگ هستیم.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: از ظرفیت عظیم جوانان مؤمن و انقلابی برای تقویت فرهنگ اسلامی باید استفاده شود و همه تلاش کنند که فرهنگ جایگاه اصلی خود را در کشور داشته باشد و دشمنان نتوانند با حرکت‌های ضد فرهنگی برای کشور مشکلات فرهنگی ایجاد کند.
امام جمعه اصفهان با ذکر اینکه همچنین باید اقتصاد کشور نیز تقویت شود، گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی و تقویت تولید و افزایش رفاه عمومی است؛ دشمنان می‌خواهند با سلاح تحریم فشار اقتصادی وارد کنند اما اقتصاد مقاومتی توطئه آنها را خنثی می‌کند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر علی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۱/۱۱ - ۱۳:۱۹
0
0
خاوند به شما سلامتی عطا فرماید
captcha